Podnikatelé mohou uspět s místními potravinami

25. 8. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Oblíbenost regionálních potravin v Česku opět vzrostla. Na zemědělském veletrhu poblíž slovenské Nitry to potvrdil náměstek ministra zemědělství Jiří Urban.

Česko se tak přidává k zemím, kde je stále větší podíl spotřebitelů, které nezajímá jen nejnižší cena zboží, ale také původ výrobku a jeho další parametry. To je šancí pro domácí podnikatele, kteří mohou být úspěšní i přes vyšší cenu výrobku. Kupující si rád připlatí, jestliže výrobek splňuje jeho představy o kvalitě a navíc se nedováží z velké a často neznámé dálky. Také ekozemědělství má dobrou budoucnost. Čtěte více: Reportáž: Starosti zemědělců na ekofarmě

Výrobci informaci o původu výrobku sdělují nejčastěji prostřednictvím regionálních ochranných známek, jako je např. značka Moravský kras. Čtěte více: Ochranná známka a logo jsou přístupné i pro OSVČ

Nejčastěji jsou tak označovány výrobky, které splňují přísné nároky na kvalitu a které jsou spojovány s umem místních lidí a dlouholetou tradicí.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).