Jak již bylo řečeno v jiné diskuzi ... proč se více nevyužívají výzvy k platbě?
Tím by si podnikatel ušetřil problémy s odvody DPH za dosud neuhrazené zakázky.
Možná z neznalosti, možná z lenosti, možná ze setrvačnosti, ale také mi to nejde na rozum. Málokdo rozlišuje mezi "daňovým dokladem", "výzvou k platbě" a běžnou fakturou-neplátce DPH a lidé je slučují do jedné "faktury", požadují zasílání "originálů", protože to po nich údajně požaduje auditor, požadují podpisy a razítka, protože údajně FÚ by jinak fakturu vyhodil z nákladů, atd. atd. Chtělo by to trochu osvěty mezi podnikateli.
Nevím, koho považujete za "normální" firmu. Zkuste si zaregistrovat doménu nebo objednat hosting - nejprve dostanete emailem výzvu k platbě, až po zaplacení daňový doklad.
Nač komplikovat věci, které jsou naprosto jednoduché?
Je snad lepší zákonem nařídit 14ti denní splatnost? Na co? Už dnes existují legální prostředky, jak se vyhnout úhradě DPH z neproplacené faktury.
Čím méně státní regulace, čím více si budou podnikatelé stanovovat vlastní pravidla, tím rychleji se ekonomika bude rozvíjet.
za "normální" firmu považuji v podstatě jakékoliv dodavatelsko-odběratelské vztahy vyjma právě pokusů typu zálohy na doménu, předplatné, lyonnes, zvonění do mobilu apod.
zkuste se někdy podívat na nějakou smlouvu nebo obchodní podmínky - proplácí se faktura, nikoliv nějaké avízo. zkuste prodat na avízo auto, stavbu, službu, nebo aspon blbej počítač - a pak mi přijdte vyprávět jaký to bylo.
neboli - NAPROSTO není problém vystavovat předpis k platbě místo faktury. problém je najít klienta, který je ochoten každý doklad zaúčtovat dvakrát, sám odvádět neobdrženou dph z dokladu ale za platby vám si ho odečítat až po zaplacení, riskovat že standardní doklad nedostane (třeba protože se vám nebude chtít) a platba bude nezaúčtovatelná do nákladů a on si dph neodečte, atd atd atd - - - obvykle totiž musíte uspět v konkurenci, a obtěžování klienta se může krutě nevyplatit.