Pokud podnikatelé účtují cizincům vyšší ceny než českému spotřebiteli za poskytnutí srovnatelných služeb či zboží, dopouštějí se diskriminace. Stejně tak v případě, že cizincům odmítnou přístup k veřejně poskytované službě. Za diskriminaci je možné také pokládat případ, kdy podnikatel poskytne cizinci méně výhodné podmínky. Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) však zároveň upozorňuje, že ne vždy jsou dvojí ceny diskriminací. Nepůjde o diskriminaci, pokud například cizinec zaplatí za službu vyšší cenu, ale dostane službu vyšší kvality. Podle SOS se diskriminace cizinců vyskytuje nejčastěji v oblasti cestovního ruchu, pohostinství, taxi služeb, telekomunikačních služeb a směnárenské činnosti.
U telekomunikací se podle SOS jedná například o poskytnutí vratné volací jistiny pro zahraniční klienty. SOS také popisuje případ, kdy směnárník poskytl cizinci méně výhodný kurz než českému klientovi.
Podnikatelům by se však napříště diskriminační praktiky vůči zahraničním zákazníkům nemusely vyplatit. SOS totiž rozšířilo svoji antidiskriminační telefonní linku také o angličtinu. Snažíme se, aby i zahraniční spotřebitelé věděli, že je diskriminace v České republice protiprávní a jak se konkrétně diskriminaci bránit,
tvrdí sdružení ve své tiskové zprávě.