Podnikatelé zavedení datových schránek vítají. Přestože někteří z nich mají výhrady k technickým parametrům, vesměs očekávají, že jim usnadní komunikaci s úřady. Původní termín povinného využívání datových schránek pro právnické osoby se odsunul na začátek listopadu. Od tohoto data bude komunikace prostřednictvím datových schránek pro právnické osoby a orgány veřejné moci povinná.
Datovou schránku si však mohou fyzické osoby podnikající i nepodnikající, právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku i orgány veřejné moci zřídit od dnešního dne. Ministerstvo vnitra ji bezplatně zprovozní do tří dnů od podání žádosti. Čtěte více: Podnikatel.cz otestoval demo verzi datových schránek.
„Datové schránky přináší tuzemským firmám zjednodušení v oblasti jejich komunikace s veřejnou správou, kdy papírovou formu nahrazuje forma elektronická. Podnikatelé díky této revoluční změně budou schopni vyřídit potřebné záležitosti rychleji, levněji a mnohem efektivněji než tomu bylo doposud. Díky spuštění projektu datových schránek dochází ke zrovnoprávnění papírového a elektronického dokumentu,“
uvedl Petr Kužel, prezident Hospodářské komory České republiky.
Podnikatelé budou moci vyřizovat svoje záležitosti formou elektronické komunikace a nebudou muset běhat na poštu a po úřadech. V prvé etapě dojde k usnadnění komunikace především s veřejnou správou, ale věříme, že v brzké době i mezi jednotlivými firmami navzájem,
doplnil předseda Unie malých a středních podniků ČR David Šeich. Čtěte seriál Datové schránky.