Podnikatelé už nemusejí chodit na poštu. Dopisy se nově odesílají online. Vážně?

28. 1. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Dopis vytvořit či nahrát na internetu a Česká pošta se už postará o jeho vytištění a odeslání. Takhle nějak vypadá nový cloudový produkt pro odesílání zásilek.

Zapomeňte na obálky nebo známky, radí nový projekt ČP Cloud. Služba využívá výhod cloudového úložiště. Na portále cpcloud.cz si mohou podnikatelé vytvořit či ve formátu PDF nahrát dopis a pošta zásilku automaticky vytiskne a adresátům rozešle. Navíc slibuje jednoduché sledování zásilky a informaci o doručení.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Jsou všechny cloudové služby opravdu potřebné?

ČP Cloud však neprovozuje výhradně státní podnik Česká pošta. Služba vychází ze spolupráce sdružení České pošty, s.p.ČP Cloud, a.s. Tato akciovka nakupuje poštovní služby osvobozené od DPH podle § 52 zákona č. 235/2004 Sb. o DPH od Česká pošty a přeúčtovává je uživateli ČP Cloud.

Sama Česká pošta už dávno provozuje projekt Dopis Online, který nabízí prakticky totožné služby včetně doplňkových jako je Hybridní pošta, Přehled zakázek, Pohlednice z MMS, nebo objednávku předtisku pro poukázky. Tento projekt od státního podniku je jako takový poměrně dost zmatený, navíc má velké omezení (v certifikátech či prohlížečích).

ČP Cloud zase slouží výhradně pro odesílání obyčejných dopisů či doporučených dopisů, a to v Česku i po Evropě. Navíc pro podnikatele nebude služba úplně zadarmo. Pro běžné podnikatele stojí 499 Kč na rok, pro firmy 3999 Kč (obě ceny bez DPH).

MM 25 baliček

Odeslat Online dopis ale není výhradou pouze těchto dvou služeb, obdobný model nabízí například i Dopis Online od BestOnline.cz, který sám sebe nazývá jako cloud pro firmy a podnikatele.

Je tedy otázkou, jakou službu pro odesílání zásilek mohou podnikatelé využívat. Pokud však půjde pouze o sepsání či nahrání dopisu online a jeho odeslání klasickou cestou, jsou tyto služby dobré akorát tak pro rozesílání reklamních sdělení registrovaným zákazníkům. Jenže zde už existující služby zásilkových firem. Pro oficiální komunikaci jsou pak dostupné datové schránky, které mají právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku zřízeny povinně.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).