Podnikatelům v kultuře má pomoci Covid Kultura. Připraveno je 900 milionů korun

23. 7. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Další oblastí, kterou výrazně zasáhla opatření spojená s pandemií, je kultura. Podnikatelům, kteří museli kulturní činnost omezit, pomůže nový dotační program.

Nový dotační program Covid Kultura má pomoci podnikatelům v kulturním a kreativním průmyslu.  Dotace se bude týkat období od 10. 3. do 31. 8. 2020.

O dotaci budou moci požádat pořadatelé kulturních akcí, kteří museli kvůli epidemii koronaviru zrušit či přesunout naplánované akce. Určena je i pro technické firmy a podnikatelské subjekty, které kulturní akce pro veřejnost zajišťují, či umělce a umělecké agentury, které je zastupují.

Čtěte také: O dotaci Covid Nájemné za tři měsíce mohou žádat i ti, co zavřeli jen na dva dny

Žádat budou moci například hudební kluby, nedotovaná divadla, organizátoři festivalů a dalších kulturních akcí, kteří nečerpají jiné dotace, říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: Stát jim vyplatí jako refundaci 50 procent způsobilých výdajů, nanejvýš 5 milionů korun. Vláda pro tyto účely vyhradila až 900 milionů korun.

Dotaci budou moct využít také individuální umělci, provozovatelé hudebních klubů, umělecké agentury, které zastupují umělce a soukromoprávní umělecká tělesa, soukromoprávní orchestry, umělecko-manažerské agentury, soukromoprávní galerie a muzea.

Čtěte také: Festival je jako puzzle. Pořadatelé je musí poskládat i s milionovými ztrátami

Podrobnosti o dotačním programu Covid Kultura budou zveřejněny na webu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a platformě Kreativní Česko. MPO s MK také začaly společně připravovat celkovou strategii podpory kulturně-kreativního průmyslu. Mimo jiné se zvažují kreativní vouchery, které by měly být součástí samostatného dlouhodobého programu na podporu kreativní ekonomiky a inovací.

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).