Podniky by už měly přemýšlet, co dál

23. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Analýza stavu podniku, sledování cash-flow a snižování nákladů – tyto recepty na řešení ekonomické krize doporučují odborníci z agentury CzechInvest a společnosti Pricewaterhou­seCoopers na dnešním semináři podnikatelům. Chtěli jsme společnostem poradit, jak se se změnami co nejlépe vypořádat – a dlouhodobě na nich i vydělat, vysvětluje cíl setkání generální ředitelka agentury CzechInvest Alexandra Rudyšarová.

Podle odhadů analytiků i manažerů se totiž obrat k lepšímu neuskuteční dříve než v příštím roce. Většina podniků se zatím nepustila do nutných strategických změn. Zatím dovedou žít z rezerv a nemusejí se pouštět do zásadních kroků – ty ale budou muset v nejbližší budoucnosti podniknout, předpovídá Radim Šoral, konzultant společnosti Pricewaterhou­seCoopers ČR.

Podniky by tak měly začít uvažovat o změnách v podnikání. Podle Šorala může jako příklad posloužit firma Petrof, která začala vedle klavírů vyrábět také kuchyňské linky. Je potřeba, aby si společnosti připravily skutečně pravdivou a poctivou analýzu své aktuální situace a podle ní řídily svá rozhodnutí do budoucna. Krize je i příležitost. A tohle je způsob, jak ji využít, říká.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).