Podvodníci útočí na firmy na Facebooku, chtějí získat přístup k jejich stránkám

15. 12. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
České firmy čelí na Facebooku útoku podvodníků, kteří se z nich snaží dostat přihlašovací údaje a heslo k jejich facebookové stránce.

Tuzemské firmy by se měly mít na pozoru před novými relativně sofistikovanými phisingovými útoky. Podvodníci se totiž snaží od správců účtů vylákat hesla k firemním stránkám na Facebooku. Před nebezpečím varovala společnost ESET.

Čtěte také: Vypadá to jako faktura, ale není to faktura. Podvodníci se vrací

Pozor, kam zadáváte heslo

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Firma ESET upozornila před několika dny na útoky, kterým aktuálně čelí majitelé firemních účtů na Facebooku. Postup podvodníků je následovný. Na facebookovou stránku firmy pošlou zprávu, ve které tvrdí, že společnosti použila na své „zdi“ fotografii, která porušuje jeho autorská práva. Zpráva obsahuje i odkaz, který má směřovat na danou fotografii. Po kliknutí je však správce přesměrován na falešnou stránku, která vypadá, jako by šlo o Facebook. Jestliže si dotyčný nevšimne, že nejde o pravou stránku Facebooku a zadá své přihlašovací údaje a heslo, ihned je získá útočník. Útočník může po získání hesla na vašem účtu na Facebooku propagovat svoje výrobky nebo webové stránky, na kterých je umístěna inzerce, na níž vydělá. Případně může tímto způsobem šířit po sociální síti škodlivý kód, říká Martin Skýpala, produktový specialista společnosti ESET. Jeho cílem je finanční zisk, vaší ztrátou však bude poškození dobrého jména společnosti, dodává Skýpala.

Phishingové zprávy psané v češtině a útočník je odesílá buď přímo ze svého účtu na Facebooku (který je zřízen na falešné jméno), nebo tak činí přes účty, k nimž už získal přístup a jejich majitelé o tom vůbec netuší. V posledním případě se útočník dokonce vydával za zaměstnankyni mediálního domu Mafra. V jiném se falešná odesílatelka podepsala jako zaměstnankyně newyorské marketingové agentury Blue Fountain Media, ta však v České republice nemá ani pobočku, uzavřel Skýpala.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).