Jsem sám komu ten článek přijde divný? Téměř každý se setká s tím, že se ho pojišťovna pokusí natáhnout při úhradě opravy z povinného ručení. A pak tam začnete míchat cosi s havarijním, o tom že mají lidé špatně smlouvy atd. Co má společného špatně udělaná havarijka s proplácením oprav z povinného ručení? Čekal jsem nějakou obhajobu pojišťoven, proč uplatňují amortizaci u téměř každého a místo toho je tam cosi o tom, že minorita klientů udělala něco blbě...
Mě ten článek divný nepřijde. Já například jsem u Slavie a mám s ní výborné zkušenosti. Přesto se najde řada lidí, kteří na ní nadávají. Jenže když pak čtu jejich komentáře, tak často i já (a to nejsem pojišťovák) poznám, že problém pravděpodobně bude někde trochu jinde, než na straně pojišťovny.
Problem je v tom, ze skodu nestanovuje nekdo nezavisly. Na prikladu povinneho ruceni je to hezky videt: Skodu jednostranne stanovuje skudce, resp. jeho zastupce. Nekdo mi naboura auto. Ja rikam, jarku, to je tak na sto tisic. Dam to do servisu, je to za sto tisic. Ten, kdo to ma zaplatit, to preda pojistovne, aby to za nej vyridila. Pojistovna se podiva do tabulek a rekne, ne ne holenku, podle nas je ta skoda za osmdesat tisic. V normalnim pripade by ted melo nasledovat nejake dohadovaci rizeni nebo arbitraz, ale ne: pojistovna ma proste tak nejak pravdu, pojistovna da osmdesat tisic a je vymalovano.