Dívejte se na to reálně, EET zatěžuje zejména OSVČ a mikro účetní jednotky ( nejmenší firmy ), zejména tím že musí být on-line ( internet není zdarma ) + EET pořízení kasy ( což je instalace a údržba ), ano OSVČ mají jistou možnost jednorázové kompenzace 5000,- ( pouze ale pokud mají dostatečný daňový základ v DP ), firmy ( ani mikro ) nedostanou kompenzačně nic.
Samozřejmě velkoobchod EET neřeší, ten má stejně všechny pokladny napojené na jeho pokladní SW systém který je propojený se skladovou evidencí takže UPG na vystavování EET účtenek je pro ně sice také náklad, ale velké společnosti si to bez problémů překalkulují do marží, mají statisíce položek zboží a těchto miniaturních navýšení cen si ani nevšimnete ( ani to moc zákazníka nebolí :-) )
Rozumné řešení by navázat povinnost EET od určitého obratu ( ten by měl totiž garantovat i jistou velikost podnikatele a jeho tržní sílu ), úplně stejně mají již dne odstupňované požadavky např. na účetnictví ( mikro, malé, střední a velké účetní jednotky. )
Samozřejmě to neznamená že nebude mikro mikropodnikatel vystavovat účtenky za nákup, ale asi by stačila papírová forma off line, tedy číslované paragony které by jednou ročně odeslal spolu se svým DP na FÚ. ( né jak to navrhuje Schillerová 4x ročně odesílat účtenky na FÚ a ještě se slohovým cvičením proč eviduje off line a jak predikuje svoje tržby pro dlší Q-tál ). Navíc by to bylo i rozumově přijatelné, už vidím jak instalatér či elektrikář co jede do bytovky na pohotovost táhne s sebou mimo 2 kufrů nářadí ještě 3 kufřík s EET kasou ( bloček účtenek by mohl berním úředníkům stačit ). Nakonec pokud neposílal účtenky, nebo v nich měl nepořádek, nařídit EET evidenci či jinou záznamní povinnost se dá vždy.