Vlákno názorů k článku Pojízdná prodejna skončila mj. kvůli EET, kraj dal dotaci 800 000 Kč na novou od tuldenudle - "nárůst administrativy spojený s EET" o jake administrative spojene...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 11. 2018 20:03

    tuldenudle (neregistrovaný)

    "nárůst administrativy spojený s EET"

    o jake administrative spojene s EET je rec?

  • 20. 11. 2018 22:01

    Pavel (neregistrovaný)

    "Mlčeti zlato" - Aspoň se neztrapňuj, když o tom nic nevíš. S tím názorem tu "trčíš" jako vidle z hnoje....

  • 21. 11. 2018 0:13

    Anonym (neregistrovaný)

    Ty o tom očividně víš vše, tak jsi mu namísto prázdného komentáře mohl odpovědět.

  • 21. 11. 2018 3:39

    Pavel (neregistrovaný)

    1. Nevím vše
    2. Když o tom nic nevím, tak nemluvím
    3. O EET toho vím dost ( mám firmu s ročním obratem 10 000 000,- Kč bez DPH
    4. V komentáři zde neposkytuji školení, protože kdo chce "kydat" , "kydat" bude vždy ! A nepomůže tomu poskytování důkazu
    5. U každé činnosti, nejen u EET pokud je potřeba evidence je vždy činností navíc kterou někdo musí udělat.
    6. EET, KH, SH, nám dělá ekonomický a informační systému "POHODA" , a díky tomu, že si platíme roční servis tak nás toto "nic" nestálo. Přesto to vyžaduje neustálou kontrolu a údržbu. A i díky EET, KH, a SH jsem musel ze standartu "Pohody" přejít na "Pohodu E1", díky nárustům a překročením únosné meze množství dat, což je finanční "ranec" 100 000,- Kč

    Takže asi tak ..... A nakonec moula co bude chtít kydat bude stejně kydat .....

  • 21. 11. 2018 3:44

    Pavel (neregistrovaný)

    A ještě něco:

    Jinému bych to takto nenapsal ale ( tuldenudle (neregistrovaný) 2001:470:5862: ) je zde poměrně známá "firma" co zde věčně "kydá" na podnikatele "bo všeci kradnů"

  • 21. 11. 2018 2:05

    anonym (neregistrovaný)

    1. musíte si pořídit registrační pokladnu a platit její provoz
    2. musíte si pořídit zařízení pro mobilní internet a k němu měsíční datový paušál, abyste mohl pokladnu provozovat kdekoliv
    3. protože zákazníci musí dostat vytištěnou účtenku, musíte mít v autě něco pro tisk účtenky
    4. to něco musíte mít neustále nabité, takže to připojit k autu, nebo k nabíjení

  • 21. 11. 2018 9:12

    KYSOŇ (neregistrovaný)

    Naprostý souhlas, jaký nárůst administrativy ???
    Vystavit účet ( fakturu ) snad musí od první dne podnikání jakéhokoliv právnická ,či fyzická osoba
    Co tady mínusujete ???
    Chápu, blbě se krade a podvádí.

  • 21. 11. 2018 10:08

    MM (neregistrovaný)

    Dívejte se na to reálně, EET zatěžuje zejména OSVČ a mikro účetní jednotky ( nejmenší firmy ), zejména tím že musí být on-line ( internet není zdarma ) + EET pořízení kasy ( což je instalace a údržba ), ano OSVČ mají jistou možnost jednorázové kompenzace 5000,- ( pouze ale pokud mají dostatečný daňový základ v DP ), firmy ( ani mikro ) nedostanou kompenzačně nic.

    Samozřejmě velkoobchod EET neřeší, ten má stejně všechny pokladny napojené na jeho pokladní SW systém který je propojený se skladovou evidencí takže UPG na vystavování EET účtenek je pro ně sice také náklad, ale velké společnosti si to bez problémů překalkulují do marží, mají statisíce položek zboží a těchto miniaturních navýšení cen si ani nevšimnete ( ani to moc zákazníka nebolí :-) )

    Rozumné řešení by navázat povinnost EET od určitého obratu ( ten by měl totiž garantovat i jistou velikost podnikatele a jeho tržní sílu ), úplně stejně mají již dne odstupňované požadavky např. na účetnictví ( mikro, malé, střední a velké účetní jednotky. )

    Samozřejmě to neznamená že nebude mikro mikropodnikatel vystavovat účtenky za nákup, ale asi by stačila papírová forma off line, tedy číslované paragony které by jednou ročně odeslal spolu se svým DP na FÚ. ( né jak to navrhuje Schillerová 4x ročně odesílat účtenky na FÚ a ještě se slohovým cvičením proč eviduje off line a jak predikuje svoje tržby pro dlší Q-tál ). Navíc by to bylo i rozumově přijatelné, už vidím jak instalatér či elektrikář co jede do bytovky na pohotovost táhne s sebou mimo 2 kufrů nářadí ještě 3 kufřík s EET kasou ( bloček účtenek by mohl berním úředníkům stačit ). Nakonec pokud neposílal účtenky, nebo v nich měl nepořádek, nařídit EET evidenci či jinou záznamní povinnost se dá vždy.

  • 21. 11. 2018 16:41

    Pavel (neregistrovaný)

    Na první pohled by se zdálo, pro nezkušeného, že mluvíte rozumně, ale není to pravda !!! Rozdělovat Podnikatele na ty co na to mají a na ty co na to nemají je velká blbost a svědčí to o Vaší nezkušenosti !!!

  • 21. 11. 2018 14:26

    ow (neregistrovaný)

    Kdo zatajoval tržby před EET, bude zatajovat tržby i s EET. EET není nijak provázána se skladovým hospodářstvím, jen a pouze odesílá na portál, že v čase ... bylo na provozovně číslo ... patřící firmě ... zaplaceno ... za zboží či službu. Ještě je rozlišeno, zda v hotovosti nebo kartou, ale to už je marginální. Tak celá slavná EET je z hlediska výběru daní ma nic. Podvodníky a zloděje absolutně neřeší. To je jen vlhký sem nezměstnatelných internetových diskutérů krmených propagandou ze zdrojů blízkých ANO bude líp guru.
    Pro mne to kontrétně znamevalo připlatit si měsíčně stovku navíc za správu dat, pořídit si BT tiskárničku, to bylo kolem patnácti stovek jednorázový výdaj. Kotouček stojí 4,5Kč, to jsou provozní náklady do dvacky měsíčně. Jistě, v supermarketu bude spotřeba kohtoučku násobně vyšší. Stejně tak i finální zisk. Na druhou stranu mi odpadl sešit evidence prodeje, vypisování paragomů a archivace jejich kopií. Ale musím si hlídat ba daňovém portálu, zda byly tržby připsány.
    Jsem neplátce DPH a sakra si hlídám, aby tomu tak bylo i v budoucnu. Vopruzy kolem KH a placení DPH za ještě nezaplacené zboží mi přijnou násobně složitější, než pouhé naťukání tržby na klávesnici a zmáčknutí čudlu "odeslat"
    Starším lidem ale výměna kotoučků může dělat problémy. Všechna zařízení, se kterými jsem v cca patnáctiletém časovém horizontu přišla do styku, jsou konstruována pro dobře ohebné prsty a neporušené motorické schopnosti. Stačí, aby byly prsty ztuhlé chladem (stánkaři) a máte touhu místo založení nového kotoučku do tiskárny s tiskárnou třísknout o zem a volnou chůzí pokračovat se zaregistrovat na ÚP. Navíc je mezi námi ještě celkem dost ekonomicky aktivních, kteří se práce s "počítačem" bojí. Přijde jim to složité, stačí aby hůř viděli, to je překliknutí hned a ten krám si dělá co chce... Pro tuto skupinu OSVČ je EET opravdu likvidační. Nikoli z důvodů ekonomických. Mentální bloky jsou obtížně odstranitelné.

  • 21. 11. 2018 15:05

    MM (neregistrovaný)

    Já ale nepsal že EET vázána na skladové hospodářství, já napsal že pokud jste velkoobchod velká firma, máte digitálních pokladen beztak "hafo" a to již před slavnou EET a nahrát do nich rozšiřující SW pro tisk fiskálních kódů na účtenku je z hlediska nákladů velkých společností marginální, tety proto také žádné velkoobchody proti EET neprotestují. Navíc představa že např. Kaufland nedává účtenky je úsměvná ( neboť se jaksi vzhledem ke své velikosti neschová ). Navíc si veškeré náklady promítnou do tisíců položek zboží, takže to zákazník neregistruje.

    Nemáte zcela pravdu že EET nic z hlediska výběru daní neřeší, samozřejmě, že kdo podváděl bude podvádět dál - však ať podvádí, u EET s vyhodnocuje téměř 30 parametrů, od výše tržeb, pravidelnosti reportů, výluky, storna, porovnávací ukazatele ( například porovnání 2 restaurací, podobné velikosti a počtu zaměstnanců ve stejné lokalitě a jejich EET odeslané tržby ), atd, atd. takže sledují se poměrové ukazatele a anomálie, samozřejmě, že na základě toho nemůže FÚ jen tak doměřit ( pořád jde pouze o jaký si výkyv ), ale může ( a velice hojně toho využívá ) zahájit kontroly, nařídit další rozšířené záznamní povinnosti, může dělat kontrolní nákupy ( proč si myslíte že někoho navštěvují - " náhodně" pořád dokola a častěji a častěji ) atd. Tedy pokud očistíte výběr ( tedy % ní nárůst výběru vybraných daní ) od hospodářského růstu ( % - ního) CR , zjistíte že zavedením KH a EET skutečně se zvýšil výběr daní ( mj. na toto téma bylo nespočet vyjádření a desítky ekonomů to potvrzují. ) Nebýt KH a EET byl by výpadek v desítkách miliard ročně jak na DPFO, DPPO a zejména na DPH.

    Za jakou to mnohde ale bylo cenu ( excesy za nehorázné pokuty u EET a zajišťovací příkazy ) to je bohužel, jiný příběh. Jinak souhlasím, pro některé segmenty podnikatelů a nejmenších osvč je to hovadina.

  • 21. 11. 2018 16:53

    Pavel (neregistrovaný)

    A slyšel jste o podvodech v OD Tesco v Anglii ? u takových se podvádí jinde a ne u kasy....!!!

  • 21. 11. 2018 17:01

    Pavel (neregistrovaný)

    "Navíc si veškeré náklady promítnou do tisíců položek zboží, takže to zákazník neregistruje." - toto je opravdu úsměvná věta :)))

    Tak pochop !!!!

    Malej má malé náklady a velkej má velké náklady. A všichni musí šetřit !!!!!!! Ať je malej nebo velkej !!!

    Připomínáš mi člověka co sní o tom být bohatej a neví co to obnáší být bohatej......

    Až zažiješ řídit velkou firmu, potom raď !!!!

    Jinak tvoje rady zní asi jako když člověk který nepřišel o manžela nebo manželku řekne vdově tuto větu "Chápu jak ti je".....

  • 21. 11. 2018 17:00

    Pavel (neregistrovaný)

    "Navíc si veškeré náklady promítnou do tisíců položek zboží, takže to zákazník neregistruje." - toto je opravdu úsměvná věta :)))

    Tak pochop !!!!

    Malej má malé náklady a velkej má velké náklady. A všichni musí šetřit !!!!!!! Ať je malej nebo velkej !!!

    Připomínáš mi člověka co sní o tom být bohatej a neví co to obnáší být bohatej......

    Až zažiješ řídit velkou firmu, potom raď !!!!

    Jinak tvoje rady zní asi jako když člověk který nepřišel o manžela nebo manželku řekne vdově tuto větu "Chápu jak ti je".....

  • 21. 11. 2018 20:37

    MM (neregistrovaný)

    Pavle nevíte nic o ekonomice, věta - malej má malé a velkej má velké výdaje je jak od dítěte z MŠ. I" malej" Pavle může mít velké výdaje pokud neukočíruje podnikání, tomu se pak říká že je ve ztrátě Pavle, Škoda auto má jistě také velké náklady Pavle, určitě vyšší než podnikatel z Horní Dolní a přesto, je to moderní a vysoce prosperující společnost. K bohatství se nedá prošetřit, bohatství se vydělává.

    Koho, komu připomínám je úsměvné, zda jsem, či ne bohatý nechte Pavle prosím na mně, já jsem spokojený s tím co mám a nic nikomu do toho není. A určitě se nebude svěřovat na internetu.

    Já nikomu Pavle neradím, jen jsem napsal svůj názor, pokud se ti nelíbí, udělej si svůj web, Pavle, kdo řídí velkou firmu není na anonymních diskusích :-) pod články o EET ( oni většinou lidé z vrcholového top managementu na to nemají čas ) , já velkou firmu neřídím a ani nechci řídit. Ale klidně jsem mohl napsat že ano, protože ověřit se na internetu nedá :-D

  • 21. 11. 2018 21:14

    ow (neregistrovaný)

    Reakce nebyla na Vás, ale na nick Kysoň. Osobně si myslím, že za zlepšení výběru daní v segmentu malometrážních prodejen a neplátců DPH může hlavně stále rozšířenější platba kartou.

  • 21. 11. 2018 15:52

    Pavel (neregistrovaný)

    Kysoň ty neumíš číst ? Nahoře jsem ti to popsal....... Jasně jsou lide co budou "kydyt" vždy......

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).