Polský řetězec Žabka zahájil expanzi do Česka

3. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Polský obchodní řetězec Žabka dnes v centru Prahy otevřel první stejnojmennou samoobsluhu. Do konce letošního roku plánuje Žabka v Praze vybudovat 50 malých obchodů, do tří let chce v Česku provozovat 250 obchodů. V Polsku má Žabka, kterou od loňského roku vlastní investiční skupina Penta, přes 1900 prodejen.

Žabka chce samoobsluhy otevírat v centrech měst, rezidenčních čtvrtích či administrativních střediscích. Obchody Žabka budou podobně jako v Polsku fungovat na principu blízkém franšízy. Prostory budou pronajaty a prodejny budou řídit nezávislí provozovatelé, uvedla mluvčí Penty Jana Studničková. Samoobsluhy Žabka mají mít v Česku plochu od 60 do 120 metrů čtverečních a v jejich nabídce budou hlavně základní potraviny. Tak malé prodejny zatím žádný z velkých obchodních řetězců na českém trhu neprovozuje.

Skupina Penta s malými samoobsluhami Žabka míří do Česka v době, kdy zde menší obchody začaly budovat i mezinárodní obchodní řetězce. Například Tesco Stores ČR chce mít do dvou let v Česku prvních deset malých prodejen Expres, jejichž plocha se pohybuje kolem 300 metrů čtverečních.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).