Je to jednoduché. Já podnikám. Daně platím tak jak mám a nesnažím se hledat žádné kličky ani různé daňově odepisovací manévry. EET se vůbec nebojím, protože kromě těch pár korun co musím zainvestovat se pro mne nic nezmění a výdělky budu mít pořád stejné. A to že trošku zainvestuju do EET? Vadí neříkám, že ne, ale už jsem prodělal mnohem více peněz a tohle mě přeci nemůže rozházet.
Prostě kdo okrádá na daních ten si stěžuje a hledá milion důvodů proč ne. Kdo podniká poctivě nemusí se ničeho bát.
Každý má dluhy, drahé káry a hypotéky. Pokud nebude okrádat na daních musí si ty peníze vzít od zákazníků, protože ty pohledávky nějak zaplatit musí.
mne se EET netyka, ale chapu, ze pro vetsinu drobnych zivnostniku to neni jen par korun za EET pokladnu a instalaci a spolehlivy internet ono taky to cele nastavit a udrzovat ve funkcnim stavu neni zrovna prace na 5 minut budou si na to muste najmout firmu a nekoho kdojim bude delat 24/7 servis kdyz se neco pokazi jsou to mozna ve srovnani s ostatnima nakladama male polozky, ale to je jedno z druhym nedavno si museli najmout ucetni (nebo stavajici vice zaplatit) protoze musi odevzdavat kontrolni hlaseni letos toto priste tamto a kdyz to vsechno sectete dohromady nenito zanedbatelna castka a vse je slozitejsi komplikovanejsi a to uplne zbytecne jen proto aby zivnostnici nahrazovali stat kterej si to neumi/NECHCE skontrolovat sam. To je proste furt neco sama birokracie a ti velci ti maji danove prazdniny, EU dotace a to ucetnictvi pohoda klidecek to se dela na Kypru.....
Jenže...Svět je už dávno "digitální". Když se zeptáte drobných živnostníků, kteří si stěžují, že nemají zákazníky, jestli třeba nemíní zavést platbu kartou, tak se na vás podívají s odmítnutím, že přece nebudou odvádět 2-3% bance. Už jim nevysvětlíte, že lidé o to více utratí, protože nevidí reálné peníze v ruce a ty jednotky procent rozpustí v nepatrném navýšení cen. Doba si vyžaduje změnu.
Boží prostoto! Tím, že z každé platby odevzdáš 2-3%, tím žádné nové disponibilní peníze k útratě nevznikají. Ba naopak, o 2-3% jich "proteče" přes účet/pokladnu obchodníka méně.
Jediné, co tím lze dosáhnout je, že se změní časový průběh utrácení v průběhu měsíce - což ovšem obchodníkovi nepomůže.
To jen dokazuje, že mnozí obchodníci nejsou žádné velké hlavy. Zrovna nedávno jsem platil asi 12,5 tisíce. Obchodník se ptal, když viděl kartu, jestli nemám hotovost. No měl jsem, ale proč bych to dělal, když mi za platbu v hotovosti nic nenabídl, a z karty jsem měl 2% vratku? Kdyby mi ty 2% nabídl, souhlasil bych. Neudělal to.
To se ta karta tomu "digitálnímu" člověku vyplatila.
Kamarád provozuje chovatelské potřeby. Se zavedením platebního terminálu se mu, světe div se, zvýšil počet zákazníků, kteří utrácí vyšší částky. Stejnou situaci zažil známý provozující lepší restauraci. Je to o psychologii. Takže to zřejmě funguje. Podobně jako zákaznické karty. Pokud jde o placení, tak je nejhorší morálka mezi "podnikateli" navzájem. Hlavně ve vztahu velko - maloobchod. Platícím maloobchodníkům "na ruku" velkoobchodníci neposkytují automaticky slevy, které dávají těm na fakturu se špatnou platební morálkou(dlužníkům). Takže EET beru i jako nástroj k narovnání morálky a nejen platební.
To jakože v té lepší restauraci sním místo jednoho dva řízky? Bo je to o psychologii?
To ať se na mě nikdo nezlobí, ale nedám. A nevěřím, že by to dělal někdo jiný. Věřím jen, že to prodejci vykládají.
Ale jinak souhlas, to chování podnikatelů se příčí zdravému rozumu. No, mám zkušenost, že čím chudší člověk, tím menší pravděpodobnost, že budou problémy s placením faktury. A co jsem se bavil, nejen já má tu zkušenost. Vysvětluji si to tím, že chudý člověk ví, jaké problémy má když nedostane peníze, se kterými počítá. Bohatší na to kašle. Zajímavé je, že to platí úplně stjně pro ty co bohatství předstírají, i ty co ho doopravdy mají.
Povzdech je na místě. Jen doufám, že nepodnikáš. Není jen jedna sorta zákazníků. Musíš se přizpůsobit ty jako podnikatel, ne zákazník. Třeba i těmi tvými stravenkami, ze kterých tratíš často i více na poplatcích, než za tebou nepreferovanou kartu. Pokud jsme u stravenek, tak kam půjde utrácet člověk se stravenkami od zaměstnavatele. K někomu, kdo je bere a nebo ke konkurenci za vlastní? Připomínáš mi typického českého rádoby podnikatele, který nadává, že se zákazníci nehrnou a sám pro to nehne ani prstem, jen vyplakává všude, kam přijde.
Ty jsi moc rozumu nepobral. Pokud bych podnikal, tak podle tebe špatně,tudíž pro tebe slabá konkurence, tudíž bys měl být naopak rád. Nebo na mě vychrlíš debilní heslo "my konkurenci vítáme a těšíme se na ni"?
Stravenky... trolluješ, nebo nepoznáš ironii? Já se obávám, že to druhé. Skoro si jsem jistý.
A ještě si rýpnu: podle tvé "stravenkové teorie" by neměly existovat jiné podniky, nežli "polední meníčkovo stavenkové". Například takový Pohlrajchův Imperial by podle tvých teorií neměl vůbec fungovat. Bez stravenek. Ale ani pivní putyky, vždyť přeci jistě se nějaká najde, kde ti nalijí za stravenku, tudíž ty ostatní bez toho být nemohou. Mohou.
Já nadávám? Proboha na co a na koho? Zatím jen nad tebou žasnu.
A jak tě tak čtu, tak posloužím jedním moudrem. Pravil ho člověk ze spolupracující firmy: "Lidi se dodnes nenaučili odmítat zakázky". Pravil to před asi 15-ti lety, ale na platnosti se nic nezměnilo, a neplatí to jen pro zakázky, ale i pro zboží podomních obchodníků a další. Lidi se opravdu neobtěžují spočítat, jestli se jim brát cokoli s kým kdo přijde vyplatí... čehož ty jsi důkazem.
No, když jsem to před časem řešil s vedoucí vesnické prodejny Jednoty, a to po té, co u nich podnik zavedl platby kartou přesně s tímto tvrzením (že lidé víc utratí, neb to podnikovým managerům řekl soudruh manager z banky), tak se paní z prodejny smála, že to je a současně není pravda.
Reálně prý totiž došlo pouze k té změně, že se zvýšila cena účtovaná u jednotlivých nákupů, pokud byly placeny kartou, jak slibovali bankéři. A také se prodalo (pokud bylo) více zboží, které bylo ve slevových akcích. Ale pro změnu klesl celkově počet nákupů. A měsíční, resp. kvartální, tržby zůstaly zhruba na stejné výši.
Diskuze byla zakončena závěrem, že těm stále stejným lidem, kteří ve vsi s necelými pěti stovkami obyvatel do té prodejny chodí, přeci na účty a do peněženek nikdo žádné peníze nepřisype, takže nemohou v té jediné prodejně Jednoty víc utratit. Jediný rozdíl tedy je, že pokud je v obchodě výhodné zboží, jehož pořízení nebylo při tom konkrétním nákupu plánováno, není obvykle až takový problém při platbě kartou plány změnit, byť v peněžence není hotovost.
Ovšem zákazníkovi na omezeném trhu ta hodnota z účtu či peněženky prostě ubyde, takže zase nekoupí něco jiného. A "přespolní" zákazník, jako turista a pod., přijde a nakoupí úplně stejně nahodile, jako dříve.