Jdete na jednání? Pořiďte si nové boty a parfém, který je IN

19. 2. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Móda je hra. Pokud podnikatele a podnikatelku nesvazuje pevně daný firemní oděvní kód, není nutné se oblékat usedle. U ženy elegantní kabelka ve tvaru psaníčka, která patří mezi trendy letošní jarní a letní sezóny, neurazí ani toho nejkonzervativnějšího obchodního partnera. Přesto, že bude růžová.

Móda není jen kostým nebo oblek. Přesto, že stále platí, že kvalitním kostýmem nebo oblekem nelze nic zkazit, je možné i tuto strohou business módu doplnit zajímavou drobností. Ať už je to kabelka, parfém, boty nebo šperk, může podnikatelka nebo podnikatel dobrým výběrem ukázat, že je trendy. I když už dnes není móda tak striktní a cení se spíše osobitost, schopnost kombinovat, než slepé následování toho, co je zrovna „in“.

Boty jak je libo…

Ačkoliv móda velí vklouznout do extrémního obutí, stále je tu naštěstí také klasika. Jarním trendem jsou extravagantní ultra vysoké podpadky i platformy a boty v pestrých barvách. Korunu botám nasadil návrhář Marc Jacobs, který podpatek zasadil přímo do špičky. Avantgardní boty zařadil do svých jarních „fashion trends“ také prestižní módní časopis Vogue a další módní tituly.

Běžně použitelným trendem jsou boty bez špičky. Klasické lodičky na středním podpadku i na jehlách, ale také baleríny. Baleríny jsou vůbec nesmrtelná klasika, která je i letos dobrým řešením. Na veletrhu módy a obuvi Styl/Kabo v Brně byly na mole k vidění boty v černé, bílé, červené nebo krémové barvě. Ale také v odvážnější stříbrné a zlaté. V pánské obuvi převažovaly boty do špičky.

…ale kabelka jen do ruky

Na výsluní se vrací psaníčka. Nejen ta titěrná, ale také poměrně velkých rozměrů, do kterých se vejde diář i mobilní telefon. A nejen v klasickém tvaru dlouhé obálky. Značka Chloe například vsadila na jakousi špičatou kubistickou verzi.

Spíš než po kabelce, která visí na dlouhém uchu až ke kolenům, je lepší letošní jaro sáhnout po kabelce do ruky. Nejen že je elegantní, ale také u ní nehrozí, že prošoupe ramena trenčkotu nebo zdeformuje vycpávky nového sáčka.

Návrat k eleganci věstí také klobouky. Ať už v podobě různých turbanů, tak klasických elegantních klobouků se širokou tvarovatelnou krempou. Stačí klobouk jednoduchý a hladký, nemusí jít o žádné extravagantní výstřelky hodné dostihů v Ascotu.

Šperk korunuje oděvní dílo

„V oblasti značkových šperků se nerozlišují jarní, letní či zimní kolekce,” upozorňuje pro business server Podnikatel.cz Marcela Hrušková ze společnosti Carollinum, která spolupracuje se šperkařskými společnostmi Chopard a Piaget. Zatím nikdo netuší, co se na letošní rok chystá, protože Chopard a Piaget podle Hruškové „představují novinky vždy až začátkem dubna na veletrzích ve Švýcarsku”.

Americká Elle však má jasno a za letošní trend považuje starožitné šperky. Nebo alespoň ty, které starožitně vypadají. Podnikatelky, které ve svých šperkovnicích najdou stopy české šperkařské secese, mají vyhráno. Obecně ale platí, že ve špercích je méně více. Jeden výraznější šperk, podtrhující styl nositelky, většinou stačí. Jistotou je zlato, pravé kameny, perly, ale ne ve stylu „Material Girl”. A s oblečením a doplňky by měly ladit také kvalitní hodinky.

Jaro ve fialové a růžové

Barevným trendem letošního jara i léta je podle Vogue i české Elle fialová ve všech odstínech od lila přes temně fialovou. Americká Elle přidává také jasně růžovou. Pravda, nejsou to zrovna klasické business barvy. Fialovým nebo růžovým doplňkem třeba k černému, případně tmavě šedému kostýmu či obleku se ale nedá nic zkazit. Spíš naopak. I halenka z fialového hedvábí může vypadat velice efektně. Dobrým tipem jsou také elegantně uvázané šátky nebo kravaty. A nemusí to ani být ty nejluxusnější od francouzské značky Hermés. Ale proč ne…

Vyberte si svůj parfém

Vůně je neviditelnou součástí oděvu a svoji nostitelku nebo nositele charakterizuje „na první vdechnutí”. Zatímco na zimu se více hodí těžší a teplejší parfémy, „pro jarní sezónu jsou vhodné lehčí, svěží vůně květin a ovoce,” radí pro business server Podnikatel.cz Kristýna Hánělová ze společnosti Natural Medicaments provozující internetovou parfumerii Parfemy.cz.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Tipy na několik jarních dámských parfémových novinek:

  • Escada: Moon Sparkle je parfém, který kombinuje ovocné a květinové vůně
  • Kylie Minogue: Showtime je parfém s vůní vanilky, sladké lékořice, šeříku a divokých jahod, ostružin a černého rybízu
  • Gucci: Gucci by Gucci je parfém, v němž vůně hrušky a heřmánku v hlavě přechází přes květinovou vůni v jeho srdci až k pižmu a pačuli v základu
  • Lanvin Paris: Rumeur 2 Rose je ovocně – květinová vůně podbarvená vůní exotického dřeva v základu, jedná se o variaci na parfém Rumeur z roku 2006
  • Lalique Parfums: Amethyst je parfém vonící ostružinou, malinou a černým rybízem

Rumeur 2 Rose se navíc už v lednu dostal na špičku nejžádanějších dámských parfémů ve FAnn parfumerii. Mezi pánskými vůněmi dominuje Hugo Boss – Boss No. 6, Boss Selection, Hugo XY a Hugo - vedle parfému Dior Fahrenheit.

Pořídíte si na jaro nový parfém?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).