Zmínil bych EC Praha, které ujede trasu také za 3:15 a přitom není třeba kupovat místenku. To by mohl být pomyslný vítěz, protože obecně EC vozy bývají pohodlnější než Pendolino (můj osobní názor).
Jinak EC jsou pomalejší, ale mají více zastávek, najdou širší využití.
Dobré je zmínit, že od března bude více Pendolin zajíždět do Plzně.
Ještě k pravidelnému cestujícímu. Pokud někdo jede 52 jízd do Ostravy a zpět, určitě jezdí vlakem i jinam a IN100 se mu vyplatí, protože ho využije i na jiných tratích. Další výhodou je, že nemusí kupovat jízdenky a může pouze nastoupit. Od nového jízdního řádu se i snižuje pokuta za nástup do Pendolina bez místenky, je snad stejná jako zakoupená místenka... O EC nemluvě.
Nepravidelní cestující mohou často využít různých akčních nabídek. Třeba pokud pojedou 2 lidé EC o víkendu Praha-Ostrava a zpět, může je vyjít jízdné na 144 osoba/jízda a přitom mohou jet ještě dál (SONE).
Dobrý den,
moc díky za poznatky a názor. K té Plzni, pro srovnání jsem se soustředil pouze na trasu Praha - Ostrava (vynechával jsem tak i to, že třeba RegioJet jezdí až na Slovensko). S IN100 máte pravdu, že se pak vyplatí i jiných tratích. Stejně tak s těmi akčními nabídkami ČD, na druhou stranu i soukromí dopravci nabízí různé akční nabídky, které ale mají zpravidla jiné parametry, takže zde by bylo srovnání poměrně obtížně.
Jinak díky za nápad s IDOSEM (pod svícnem je největší tma :-)), procházel jsem jízdní řády na webech dopravců tam a zpátky a IDOS mě nenapadl :-)
S pozdravem
Daniel Morávek