Co třeba takový Kaufland a jeho přístup jak k nejnižším zaměstnancům, tak k vedoucím oddělení? Kolik ten dostal nebo dostane pokut za mnohahodinové přesčasy, nepřiměřenou fyzickou zátěž či třeba sexuální obtěžování z řad nadřízených?
A to je jen jeden řetězec, o němž tyto praktiky vím. Co ostatní obchodní řetězce? Mimochodem, 235 milionů ve 4033 pokutách je průměrně 58 300 Kč. Je jasné, že může být propastný rozdíl mezi pokutou pro živnostníka se dvěma zaměstnanci a nadnárodní řetězec, ovšem i tak jsou to dost směšné částky za porušování pravidel zacházení se zaměstnanci. Jen málo porušení zákona je závažnější než právě toto. Proč nemají nadnárodní řetězce pokuty v řádech stovek milionů až miliard korun? Hned by nebyl problém se zaměstnanci jednat důstojně a dodržovat zákoník práce.
Citace :
"...Tady jde o to, že se nedodržuje minimální doba na odpočinek mezi směnami a že se stát krátí na dani, pač 1/3 výplaty je do obálky."
Pozná to sám zaměstnanec, jakmile začne marodit nebo půjde do dúchodu, spočítají mu to z NIŽŠÍHO základu !!
Na druhou stranu ale chápu, že často člověk potřebuje pracovat a mít nějaký příjem, než aby chcípnul hlady nebo žil pod mostem. Proto přijme i takové nedůstojné pracovní podmínky !!
záleží na managerovi pobočky, někde to funguje víceméně ok, někde je neskutečný bordel a nadřízení tam dělají "pěšákům" i naprosté schválnosti, kdy jim nedovolí se ani napít nebo jít na wc. Skončit někdy v 1 nebo ve 2 ráno a napsat další směnu hned na druhý den na 7 - 8 hodinu jim přijde normální a tak klidně celý týden bez přestávky. A ještě vyhrožují nevydáním zápočtového listu, nicméně velmi rychle se uklidnili když se podal podnět na inspekci. Jsou to prostě prasata zneužívající lidi, žádní manažeři. Zajímavé je, že o pár stovek metrů dál na jiné pobočce to funguje ok. Je to hlavně v lidech.