Nevyžádané obchodní sdělení je jen málokdy efektivní. Zahlcená schránka něčím, o co příjemce nestojí, dokáže pořádně pocuchat nervy. Z takového člověka se váš budoucí zákazník stane jen těžko. Tento fakt nebraly na vědomí hned dvě společnosti, které za šíření nevyžádaného obchodního sdělení musí zaplatit milionové pokuty.
Čtěte také: Obchodní sdělení nemůžete posílat, komu chcete. Víme, co vše musíte dodržet
Pokuta 1,5 milionu korun byla Úřadem pro ochranu osobních údajů stanovena společnosti eMarketing CZ s.r.o. A to za 300 zaslaných spamů. K výši sankce bylo přihlédnuto mj. k tomu, že si musela být s ohledem na předchozí kontrolu a vedené správní řízení vědoma, že její postup je nezákonný,
vysvětluje mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů David Pavlát.
Mohlo by vás zaujmout: Všechno je to o kontaktech. Víme, kde je sehnat
Společnost nebyla schopna prokázat, že příjemci nevyžádaných sdělení s jejich zasíláním souhlasili a stejně tak neprokázala, že jsou stávajícími zákazníky firmy.
Za obtěžující spamy se platí
Za stejný prohřešek byla stanovena pokuta také společnosti Traffic7 s.r.o. Ta však sáhne do kapsy ještě hlouběji. Za opakované zasílání velkého množství spamů v roce 2013 a 2014 zaplatí 1,9 milionu korun.
Při stanovení výše sankce bylo přihlédnuto k tomu, že pro adresáty byla obchodní sdělení vysoce obtěžující. Někteří adresáti obdrželi od této společnosti několik desítek obchodních sdělení, v některých případech bylo zasláno na jednu adresu elektronické pošty několik obchodních sdělení denně nebo bylo stejné obchodní sdělení zasláno opakovaně během několika dnů,
dodává Pavlát.
Čtěte také: Antispamový zákon klepl podnikatele přes prsty
Obě rozhodnutí o pokutách jsou pravomocná. Ani jedna ze sankciovaných společností se neodvolala.