Bohužel jako řidiči autobusů máme též výkon práce ČR. Ačkoliv nastupujete běžně do práce v jednom městě a klasickým způsobem vykonáváte práci řidiče ( třeba v MHD ), tak se poté může stát, že Vám práce v daném městě skončí. Ano již se nám to stalo, protože jsou většinou ve městech vypsané tendry na dopravu na 10 let. A tady je tek KLASICKÝ háček co Vám zaměstnavatel dá do smlouvy ( výkon práce ČR ) a víte proč ? přesto, že jste nikde v jiném městě neparacoval a nejezdil ? Je to jednoduché, 10 let práce uplyne jako voda, tendr už Vaše společnost nevyhraje a řidiči končí BEZ ODSTUPNÉHO !!!!!!
Jestli tomu rozumím, tak bez odstupného to je proto, že VY jste odmítl pracovat v jiném městě a vlastně jste tak odešel z práce dohodou? Jinak totiž tomu nerozumím.
Pak je třeba hlídat to místo a nechat si do smlouvy napsat místo výkonu jen dané město/okres/kraj - dle toho, co jezdíte za linku. Ale zaměstnavatel se tomu bude bránit, to je mi jasné.
Diety nejsou problém/důvod. Pokud je místo sjednané práce uvedeno šířeji než obec a není uvedeno jiné konkrétnější místo pravidelného pracoviště, tak se cestovní náhrady odvozují od reálného nejčastějšího místa zahájení cest. Tohle řeší paragraf 34a. Tímto se tedy zákon o dietách neporuší ani neobchází :)