Názory k článku Poskytnutí záruky je důkazem kvality zboží. Už to není povinnost

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 1. 2014 15:49

    Martin (neregistrovaný)

    Slovickareni a pitomosti. To, co by se melo do zakonu psat je to, co je smyslem zakona. Vycist nebo zpetne dopatrat z nejakeho souslovi co, kdo myslel a v jakych souvislostech je nanic a v praxi nefunguje.
    Ma zaruka chranit spotrebitele po nejakou dobu od nakupu? Tak to tam napiste jednoduse, protoze to je smysl daneho zakona.

  • 2. 2. 2014 10:59

    braqela (neregistrovaný)

    Nový občanský zákoník totálně zlikvidoval i tu papírovou právní jistotu, která stejně byla nevymahatelná pro obyčejného občana.
    Tedy nás čekají další léta bezpráví, ale zase to možná roztřídí přirozeným výběrem na mravné a nemravné prodejce i spotřebitele.
    Nutno ale, konstatovat, že tento článek je to nejlepší co jsem četl, neboť pokrývá problematiku odborně do šíře, hodnotí stav zcela objektivně, nevyvolává u spotřebitelů falešný pocit sucha, jistoty a bezpečí, tím že připouští i můj názor, že spotřebitel ve skutečnosti má zatím šanci se něčeho pouze domoci první půlrok a pak je zcela na libovůli prodejce co bude dál, a nebylo vynecháno ryze účelově, jako na jediném webu, že je třeba čekat až na judikáty NS, což je známkou serioznosti i odborné způsobilosti webu. Snad bych jen doplnil, že tu máme procesní lhůty než se to prodere k NS, takže střízlivého odhadu za takových 5 let může být první judikát.
    Snad by bylo dobré ještě rozebrat s právníky z článku, záruku danou prodejcem na jakost, neboť se spotřebitelé domnívají, že to je ta stará "záruční doba". Nicméně si myslím, že když k něčemu dojde, tak se kruh uzavře a zas bude na spotřebiteli dokazovací povinnost, že nevyvolal snížení jakosti. Tedy co záruka na jakost je přeložené do lidské řeči a hlavně kde je v háček pro případ uplatnění práv vyplývající z této záruky na jakost.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).