Česká pošta čelí obvinění z dumpingových cen

23. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Společnost Mediaservis obvinila Českou poštu, že distribuuje denní tisk za dumpingové ceny a porušuje tím hospodářskou soutěž na poštovním trhu v ČR. Podle firmy Mediaservis ji díky tomu Česká pošta vystřídala při distribuci deníků z produkce vydavatelství Vltava Labe Press (VLP). Mediaservis proto připravuje právní kroky a žádá antimonopolní úřad, aby vše prošetřil.

Možné porušování pravidel hospodářské soutěže dosud dominantním poskytovatelem poštovních služeb musí být prověřeno, uvádí Michal Koliandr, jednatel společnosti Mediaservis. Z dvouměsíční analýzy rozsahu a kvality služeb České pošty, se domníváme, že distribuce deníků prováděná Českou poštou je pravděpodobně realizována za dumpingové ceny, které nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné, dodal Koliandr.

Podle Koriandra může Mediaservis dumpingovou cenovou politiku České pošty doložit, jelikož je doručovací systém České pošty skoro totožný s  logistikou Mediaservisu. Koriandr dále tvrdí, že se Česká pošta, v souvislosti s blížící se úplnou liberalizací poštovního trhu, snaží z trhu vytlačit své konkurenty.

Server Podnikatel.cz oslovil i zástupce České pošty, ti se však nechtěli ke krokům Mediaservisu nijak vyjadřovat. Česká pošta nebude komentovat záměry společnosti Mediaservis, uvedla serveru Podnikatel.cz Marta Selicharová, tisková mluvčí České pošty. Čtěte také: Je Česká pošta pro podnikatele stále ta nejlepší? Hledali jsme i alternativy

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).