Potřeba změny, dojíždění i neshody s šéfem. Za změnou práce nejsou jen peníze

27. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
V roce 2019 měli zaměstnavatelé velké problémy sehnat nové zaměstnance, ale také udržet ty stávající. Jaké důvody aktuálně motivují české zaměstnance ke změně?

Nedostatek volných lidí na trhu práce byl jedním z nejvýraznějších faktorů, který brzdil rozvoj firem téměř ve všech oborech. Tento výrazný nedostatek lidí na trhu práce zároveň nesvazuje lidi strachem o zaměstnání. 

Zaměstnanci nechtějí dojíždět 

Anketa na stránkách Profesia.cz ukázala, že největší motivací ke změně práce zůstává finanční ohodnocení. To jako důvod pro změnu místa uvedla více než třetina respondentů (36 %). Druhé místo získala potřeba změny (23 %) a srovnatelný počet lidí měnil místo kvůli neshodám se šéfem nebo kolegy (22 %). I další dvě možnosti volilo podobné množství respondentů: 10 % z nich šlo za lepší možností kariérního růstu a 9 % lidí střídalo zaměstnavatele kvůli dojíždění. 


Autor: Profesia

Ochota dojíždět nebo stěhovat se za prací byla u Čechů vždy poměrně nízká a současná rekordně nízká nezaměstnanost tento trend ještě prohlubuje. Nedávný průzkum ukázal, že lidé by chtěli do práce dojíždět méně než 30 minut a s délkou dojíždění není spokojena třetina zaměstnanců. Čas strávený cestou do práce se tak stává stále důležitějším faktorem při výběru místa, i na Profesia.cz se vzdálenost potenciálního pracoviště stala jedním z důležitých parametrů, podle kterého zájemci o práci mohou filtrovat nabídky, popisuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz

Dojíždění může vyřešit práce na dálku, o které jsme psali v článku Home-office a práce na dálku? Podle odborníků v budoucnu běžná praxe 

Vloni výrazně vzrostla obecná míra fluktuace – dosáhla téměř 20 %. Nejvyšší podíl těch, kteří měnili práci (30 %), připadá na věkovou kategorii 25–34 let a tradičně také na nejmladší kategorii zaměstnanců ve věku 18 až 24 let (27 %). Jde tedy zejména o lidi, kteří získali nějaké zkušenosti, a ty chtějí zhodnotit u nového zaměstnavatele, jenž jim nabídne lepší finanční ohodnocení nebo kariérní příležitost, doplňuje Michal Novák. Tradičně vysoká fluktuace je v gastronomických službách a hotelnictví, ale vysokou míru vykazují i obory marketing a PR, právo a legislativa nebo lidské zdroje a personalistika.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).