Tvrzení, že Facebook je největší sociální sítí na světě, je jen půlkou pravdy. Nejen, že má více uživatelů než Twitter, LinkedIN i Google+ dohromady. Síť také získala větší vhled do života uživatelů, než si sami dovedou představit.
Co to znamená pro nábor nových zaměstnanců? Čím více osobních údajů uživatel na svém profilu vyplní, tím snadněji lze zacílit. Třeba pracovním inzerátem.
PPC reklamy na Facebooku
Princip pay-per-click (platba za kliknutí) reklamy spočívá v tom, že inzerent neplatí fixní částku za jednorázové zveřejnění pracovní pozice na portál, platí až ve chvíli, kdy na odkaz zaujme čtenáře natolik, že je ochotný kliknout. Inzerenti dostávají do rukou silný nástroj, který velmi přesně cílí na potenciální zaměstnance.
Čtěte také: Ne vše se podaří napoprvé. Inspirujte se podnikateli, kteří to nevzdali
Facebooková PPC reklama zohledňuje širokou škálu kritérií:
• věk,
• pohlaví,
• lokalitu,
• úroveň vzdělání,
• obor studia,
• rok absolvování školy,
• pracovní historii (zaměstnavatelé, předchozí pozice, odvětví),
• mluvené jazyky,
• spojení (skupiny, eventy, přátelé),
• etnickou či politickou příslušnost (pouze v USA).
Možná jste náborář právnické firmy a chcete inzerovat směrem ke koncipientům ve všech firmách v New Yorku. Nyní je to možné. Klíčová kritéria zahrnují informace o pracovišti, funkci a rozšířené informace o vzdělání,
nezastírá Facebook snahu o konkurování LinkedINu ve svém blogpostu.
Kritérium pracovní historie přidal Facebook v únoru letošního roku. Tvůrci náborových kampaní odkazují reklamou na vlastní webové stránky, kde uchazečistandardně reagují na inzerát. Vybírala jsem letní dovolenou, zajímalo mě hodnocení klientů cestovních kanceláří na facebookových stránkách, od té doby vídám inzeráty na práci v cestovkách,
popisuje svoji zkušenost Lenka Šedá.
Dále čtěte: Pro jaké podnikatele se hodí PPC reklama?
Budujte komunitu na firemní stránce
PPC reklamy jsou používány k propagaci firemní facebookové stránky. Masivní počet uživatelů a precizní „zaměřovací“ algoritmy umožňují reklamou zasáhnout cílovou skupinu. Pokud zvýšíte návštěvnost firemní stránky, zaujmete obecenstvo jejím obsahem, velmi pravděpodobně stránku „lajknou“. Fanoušci pak vidí ve svém newsfeedu vaše updaty včetně aktuálně obsazovaných pozic. Výsledkem je finančně nenáročná, efektivní náborová kampaň, ke které přistupuje čím dál více firem.
Vnímám silné tendece firem cílit i na uživatele facebooku, protože tam potenciální kandidáti tráví nejvíce času, také se zvyšuje počet skupin zaměřených na pracovní nabídky. Otázka viditelnosti takové inzerce je věc jiná,
komentuje trend Nikol Černá z AVG Technologies. Zatímco pracovní portály účtují fixní částku za vyvěšení inzerátu nezávisle na výsledku, reklamy na Facebooku platíte jen tehdy, když kandidáta zaujmete v takové míře, že je ochotný na reklamu kliknout.
Bude vás zajímat: Nejčastější chyby společností na Facebooku s konkrétními příklady
Zlaté pravidlo obsahu stránky
Ke zvýšení návštěvnosti stránky je nutné zvolit adekvátní obsahovou strategii. Mějte na paměti cíle kampaně, a také nabídnout komunitě obsah, který ji bude bavit. Návštěvníci stránek chtějí nejen získat práci, ale také si přečíst užitečné informace a články z oboru. Zlaté pravidlo obsahu zahrnuje:
- 25 % inzerátů,
- 25 % informací, jak uspět ve výběrovém řízení ve vaší firmě,
- 25 % o firemní kultuře vaší firmy,
- 25 % zábavy a životního stylu.