"Zhruba ještě měsíc mají firmy na to, aby zveřejnily své finanční výkazy za rok 2017." Je zajímavé, že tento nesmysl se rok co rok touto dobou s železnou pravidelností vrací. Může mi konečně někdo uvést odkaz na platný zákon, ve kterém je uvedeno, že do poloviny roku musí být výkazy ve sbírce listin? Rád bych si rozšířil své obzory. Děkuji.
Vlad,
dnes si může každý psát, co ho napadne, máme svobodu, ne? :-))
Já se řídím § 21a/2 zákona č. 563/1991 Sb. a tam se praví nejpozději do 12 měsíců od rozvahového dne.
Je ale pravda, že pokud je schválena ÚZ do 30.6. tak by měla být uložena do 30 dnů.
Samotnou otázkou je, proč bych vůbec měl zveřejňovat ÚZ svého malého s.r.o. Úvěr nemám a nechci. FÚ stejně musím ÚZ odevzdávat. Proč tedy musím zveřejňovat ÚZ? Jen proto, aby se tím živila horda netáhel, které to kontrolují (mají kontrolovat).
Něci jiného je společnost obchodovaná na burze.
Ale u malých společností, spolků, SVJ atd. je to pouhá buzerace mocných.
Hezký den!
Pracovala jsem u mnoha obchodních společnostech. Povinnost uveřejňovat účetní závěrku ukládá Zákon o korporacích. Termín není pro všechny stejný, řídí se datem podání daňového přiznání, ten může být u akciové společnost, která má povinnost ověřit účetní závěrku auditorem, třeba i 30. září.
Pak do tří měsíců má zaslat účetní závěrku do obchodního rejstříku.
Prosperující, dobrá firma toto dělá. Jakmile začnou potíže a firma přestane být prosperující, přestane účetní závěrky uveřejňovat. Náhledem na justici, obchodní rejstřík, konkrétní firmu, ten, kdo tomu rozumí, si z účetní závěrky udělá obraz dotyčné firmy a když tam ta účetní závěrka není, je něco špatně. Velká akciová firma, která např. hodlá požádat o úvěr příští rok, za běžný rok ověřenou závěrku neuveřejní, protože tu pro banku většinou zkresluje, aby úvěr dostala.
Tak tohle opravdu není pravda. Zkuste si přečíst Zákon o obchodních korporacích a sama přijdete na to, že jste napsala nesmysl. Žádná vazba na termín podání daňového přiznání neexistuje a stejně tak lhůta 3 měsíců.
Jediné z čeho se dá vyjít z hlediska termínů je zákon o účetnictví jak už napsal pan Pavel.
nechápu, proč ty uzávěrky nezveřejňuje povinně berňák - když je podnikatelé již jednou odevzdali a stát je má již k dispozici. navíc v elektronické podobě, která by umožnila snadné hromadné zveřejnění.
poctivější podnikatelé by tak navíc získali solidní představu o tom, zdali jejich obchodní partner podává daňové přiznání. kdo někdy zažil kontrolu, při které mu správce daně kladl k tíži, že jeho dodavatel nepodal daňové přiznání, jakoby snad odběratel měl nějakou legální možnost to zjistit - ví o čem mluvím.
Spousta majitelů spících firmy bude rádo, pokud budou jejich firmy úředně zrušeny.
Jinak je totiž řádné zrušení firmy velmi drahá záležitost. Bývá tak snadnější/levnější firmu převést na bezdomovce a nechat svému osudu. A to třeba i naprosto zdravou firmu bez dluhů, jen aby se nemuselo investovat do rušení.
Za daný stav velkého množství nekontaktní spících firem může do velké nesmyslně náročné rušení firem. Tedy opět chyba či hloupost (nebo snad záměr ?) našich zákonodárců.