Názor k článku Povinná elektronická komunikace. Je snadná a úsporná. Neubude účetním práce? od Lada - Dřív jsem vyplnila fomulář (např. přiznání k DPH),...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 9. 2015 11:18

    Lada (neregistrovaný)

    Dřív jsem vyplnila fomulář (např. přiznání k DPH), zkopírovala ho a odnesla ho na FÚ, kde jsem si nechala na kopii potvrdit přijetí.

    Dnes, když přiznání podávám před EPO, si tisknu:
    - vyplněný formulář
    - potvrzení o podání písemnosti (s podacím číslem)
    - opis elektronického potvrzení podání
    - následně e-mailem došlé "přijetí podání"

    Neboť kdybych si schovávala vše jen v elektronické podobě a kiksnul mi počítač, tak bych při případné kontrole neměla FÚ co předložit. Myslím, že většina lidí to dělá stejně nebo podobně.

    Takže papírů je pořád stejně, ale spíš ještě víc, protože bych se vsadila, že na finančním úřadě si to přiznání po obdržení také vytisknou, aby ho pro jistotu měli ve fyzické podobě.

    Onehdy jsem se bavila s pracovnicí jednoho velkého pražského archivu, a ta mi tvrdila to samé - že elektronická spisová služba prý plodí mnohem více vytištěných papírů, než dříve plodila ta ne-elektronická (neboť kromě formuláře či jiného lejstra si každý tiskne ještě minimálně potvrzení o zaslání/přijetí apod.).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).