Přesně tak, datovou schránku mám již několik let a podání daňového přiznání, včetně odeslání přehledů na sociálku a zdravotní pojišťovnu je otázkou minut. Nemusím nikde lítat jak debil po úřadech a vše vyřídím klidně v neděli odpoledne v pohodlí z domu.
Když si někdo zařídí datovou schránku, proč pak vymýšlí jak ji nepoužívat? Na to musí být člověk tak trochu (dost) blbej ne?
Souhlasím s Vámi oběma, ale stejně mám s tím, že pokud člověk něco podá jinak než elektronicky, tak okamžitě dostane pokutu, trochu problém.
Například teď v práci řeším, jak podat dílčí daňové přiznání k dani z nemovitostí, které NELZE vyplnit a uložit ve formátu požadovaném FÚ, takže ať ho podám jakkoli, pokuta z toho prostě bude.
Jak mohou požadovat komunikaci pouze datovou schránkou, když ke všem typům daňového přiznání nezpřístupní formulář?
Pokud někdo tuší, jak toto vyřešit, budu vděčná za radu. Klient má daňového poradce, který má datovou schránku a jedná za něj na FÚ, proto u něj vzniká ta povinnost podávat pouze elektronicky.
To, že dílčí přiznání k dani z nemovitosti nejde podat elektronicky (není EPO formulář ani definice datové věty) se rozbírá ne sesterském serveru Lupa
http://www.lupa.cz/clanky/lze-se-vyhnout-povinne-elektronicke-komunikaci-s-financni-spravou/
bohužel bez jasného závěru.
Přesně tak, datovou schránku mám již několik let a podání daňového přiznání, včetně odeslání přehledů na sociálku a zdravotní pojišťovnu je otázkou minut.
A uz jste mel po deseti letech kontrolu ? Az se zepta, proc jste (udajne) nepodal pred deseti lety priznani/prehled a vy budete mit nekde na flash disku (pokud jeste pujde precist) jen bezcenny shluk bytu v proprietalnim ZFO formatu.