Jestli mohu se dotázat, nejlépe autorky článku: Jsem zaměstnanec "chráněné dílny", nicméně jednalo se celou dobu o home office. Má pracovní náplň ze 100% spočívá v telefonocké a emailové komunikaci s klienty z domova. Nyní poskytovatel dotací (stát, resp. ÚP) požaduje po zaměstnavateli, aby zaměstnanci z celkového počtu min. 60% docházeli denně do kanceláře. Je k tomu ze strany státu oprávněný, resp. zákonný důvod? Žádný z klientů do kanceláře/provozovny totiž nedochází, ani nikdy nedocházel, služba je realizována tzv. na dálku (i je uvedeno ve smlouvě o službě), navíc klienti jsou úplně z jiných krajů, než kancelář byla zřízena a nemají důvodu proto kamkoliv dojíždět, když lze vše vyřídit korespondenčně či telefonicky. Náklady na držení kanceláře jsou/byly by proto nejen na straně zaměstnavatele, ale i nás zaměstnancích (dojíždění do zaměstnání by činilo nejen náklady zaměstnance na dopravu), ale de facto i na zdravotní stav, neboť můj ID souvisí s pohybovými problémy. Mnohokráte děkuji za jakoukoliv reakci. LK
Dobrý den,
bohužel jde o jednu z podmínek uznání zaměstnavatele na chráněném trhu práce. Zaměstnavatel totiž musí prokázat, že v období 12 měsíců přede dnem podání žádosti o uzavření dohody o uznání zaměstnavatele zaměstnával nadpoloviční většinu zaměstnanců, kteří jsou OZP, na pracovištích, která nejsou jejich bydlištěm.
Podmínky uvádí MPSV zde: https://www.mpsv.cz/-/uznani-zamestnavatele-na-chranenem-trhu-prace
Krásný den přeje Dagmar Kučerová
Dobrý den ještě jednou,
tohle by snad mohlo pomoci: https://www.uradprace.cz/documents/37855/545685/informace_pro_zadatele+2022_09.pdf/01e8a6dd-e5bb-2f97-5637-e4464ab32782
Nesmí se jednat o domácího zaměstnance. Avšak lze to částečně obejít - bod číslo 5 a bod číslo 5.1 přiloženého materiálu.
Zdraví Dagmar Kučerová