Finanční správa upozorňuje, že přihlášení do systému elektronické evidence tržeb není prodávaným zbožím. Podnikatel by tak za vystavení účtenky neměl od zákazníka požadovat jakýkoli poplatek. V žádném případě to není v pořádku.
Pokud chce podnikatel pokrýt náklady spojené s elektronickou evidencí tržeb, měl by navýšit ceny zboží či služeb. V tomto případě totiž celá částka ať už za zboží, či služby, do které byly náklady promítnuty, podléhá EET a je uvedena na účtence.
Čtěte také: Slevové servery vyčíslily náklady na EET. Jdou do statisíců korun
Vystavení účtenky je zákonnou povinností podnikatele a zákon o evidenci tržeb neumožňuje, aby bylo vydání účtenky zákazníkovi podmíněno zaplacením jakéhokoli poplatku. Žádné „dobrozdání“ v tomto směru ze strany Finanční správy ČR ani ze strany Ministerstva financí ČR nikdy nikomu nebylo vydáno,
uvádí berňák ve své tiskové zprávě.
Náklady spojené s EET promítněte do ceny za služby či zboží
Dle zákona o evidenci tržeb je poplatník povinen nejpozději při uskutečnění evidované tržby zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě správci daně a vystavit účtenku zákazníkovi. Splnění této zákonem stanovené povinnosti nelze podmiňovat zaplacením samostatného poplatku či poskytnutím jakéhokoli jiného protiplnění ze strany zákazníka. Pokud poplatník nevystaví (bezplatně) účtenku, může dostat pokutu až 500 000 Kč.
Stejného názoru je také Česká obchodní inspekce, která upozorňuje, že stále platí, že provozovatel nemůže zpoplatnit svou zákonnou povinnost. Stejně jako finanční správa připomíná, že veškeré náklady je nutné promítnout do konečné ceny za zboží či služeb.