Prosinec patří mezi měsíce s nejnižší pracovní morálkou. Důvodem jsou blížící se vánoční svátky a nakupování dárků. Řada lidí totiž pořizuje dárky přes internet, a to ve své pracovní době. Podle analýzy společnosti truconneXion, která vyvíjí software pro sledování firemní výpočetní techniky, zaberou mimopracovní aktivity v prosinci až 30 % pracovního času.
To podle druhu profese odpovídá přibližně jedné a půl hodině z osmihodinového pracovního fondu. Pracovní morálka v předvánočním období je všeobecně křehká. Prosinec je měsícem nejmasivnějšího zneužívání pracovní doby pro soukromé účely,
doplnil Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti truconneXion.
Nejčastěji dárky na Vánoce nakupují v e-shopech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) muži ve věku 18 až 40 let. Zajímavé je, že zatímco během roku je poměr online nakupujících mužů a žen víceméně stejný, před Vánoci více nakupují muži. Lze to připsat tomu, že muži jsou pohodlnější a udělají cokoli, aby se vyhnuli frontám v kamenných obchodech,
vysvětlil Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Čtěte také: Vánoční e-byznys je v plném proudu. Online nákupy mají v hledáčku také podvodníci. Víme, co chystají