Problém s nedostatkem pracovníků se snaží podniky řešit již delší dobu. Stále více firem vkládá své inzeráty na internetový trh práce, kde je proto velmi živo. A právě hladu po pracovní síle chce nově využít i slovenská společnost Profesia, která vstupuje na český trh s jediným plánem – stát se jedním z lídrů trhu. Informaci přinesl server iHNed.cz.
Podle prezidenta Asociace poskytovatelů personálních služeb Luboše Rejchrta přiznávají personální agentury v rámci agenturního zaměstnávání tržby větší než šest miliard korun. Skutečné číslo je však podle něj mnohem vyšší, protože většina agentur své příjmy nezveřejňuje.
Špatně si podle Rejchrta však nevedou ani weby s nabídkou práce. Lucie Burianová ze společnosti Profesia vysvětluje důvod expanze na český trh: Podle našich odhadů se na personálních webech v České republice proinvestuje až 250 milionů korun ročně.
Prim na internetovém hřišti hraje podle Mikuláše Procházky z personální agentury Grafton Recruitment společnost LMC, která proslula zejména díky serveru Jobs.cz a Sprace.cz od Seznamu. Příchod slovenského lídra, který má na slovenském trhu internetových portálů více než 96procentní podíl, může podle expertů český trh oživit a výrazně zamávat i s cenami. Profesia chce hlavně sázet na své zkušenosti a know-how. Příští měsíc má odstartovat silnou mediální kampaň. Podle Burianové se prostor na trhu pro zkušeného hráče, jako je Profesia, stále ještě najde. Podle Rejchrta by zas výhodou Profesie mohlo být i to, že přes ní by mohly české firmy hledat lidi i na slovenském trhu.