Pracovní úraz při práci z domova? Jak postupovat, radí metodika

22. 9. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Při tzv. home office je nutné dbát také na bezpečnost práce. Jak postupovat, pokud dojde k úrazu během práce z domova? I to najdete v aktualizované metodice.

Zákoník práce umožňuje, aby byla práce vykonána i na jiném dohodnutém místě, než je pracoviště zaměstnavatele, tudíž i z domova, kde si pracovní dobu rozvrhuje sám zaměstnanec.

Jak však ale uvádí zákoník práce, zaměstnavatel musí zajistit požadavky z oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP). 

S horšící se epidemiologickou situací se řada firem opět rozhodla pro home office. Ministerstvo práce a sociálních věcí doplnilo doporučení a metodiku v oblasti bezpečnosti práce. 

V metodice najdete otázky typu, jak postupovat, pokud dojde ke zranění zaměstnance při práci z domova. Co vše je třeba pro zaměstnance doma zajistit nebo jak na vhodné zajištění komunikace. 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).