Praha patří do špičky v oblasti nákupní turistiky

16. 11. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Praha se řadí mezi první desítku nejnavštěvova­nějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení. V průměrné délce otevírací doby obchodů se dokonce umístila na prvním místě. Vyplývá to z výzkumného programu Economist Intelligence Unit (EIU – informační divize časopisu The Economist) s názvem Globe Shopper City Index – Europe sponzorovaného společností Global Blue.

Z průzkumu dále vyplynulo, že nejhoršího výsledku dosáhla Praha naopak v kategorii dostupnosti. Důvodem je především proměnlivý kurz koruny vůči hlavním světovým měnám. “Vítězem” průzkumu se stal Londýn, který dopadl z hodnocených kritérií nejlépe. Druhý skončil v hodnocení Madrid a třetí Barcelona.

Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU zkoumá celkem atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozdělených do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely 
a doprava, kultura a klima.

Tento index pomůže obchodníkům a značkovým prodejcům činit lepší obchodní rozhodnutí a online podoba tohoto indexu umožní cestovatelům objevit ideální město pro nákup podle jejich představ, řekl Per Setterberg, CEO společnosti Global Blue. Čtěte také: Praha má nejvíce podnikatelů a jejich počet stále roste

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).