Do Česka přichází obchodní síť Žabka

8. 3. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Už za měsíc zahájí obchodní síť Žabka provoz několika večerek v hlavním městě. Do roka jich má v Praze vyrůst padesát, po celém Česku jich mají být v příštích letech stovky.

Síť rozjíždí investiční skupina Penta, která tento řetězec s 2000 obchody v Polsku koupila loni. Tam ho provází logo zelené žabky už deset let, ale v Česku bude vystupovat pod jiným logem. Testovali jsme i logo Žabky, ale připomínalo lidem spíše Zverimex než potraviny, říká pro server iDNES.cz šéf společnosti Žabka Zdeněk Linhart. Zeleného žabáka nahradí barevný nákupní košík.

Rozdíl proti velkým řetězcům je u Žabky v tom, že vedoucí prodejny nebudou zaměstnanci. Penta hledá na jejich místa živnostníky, kteří budou mít určitý podíl na tržbách. Základní nabídka zboží bude všude stejná, ale každý šéf prodejny si ji bude moci doplnit třeba o koblihy z místního pekařství či o jinou značku piva. Zboží bude v Žabkách dražší než v hypermarketech či diskontech.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).