Šrotovné, které bylo již zavedeno v západoevropských zemích, má své první ovoce. Poptávka po nových automobilech roste. Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto proto ruší pracovní omezení a od března začne většinu svých modelů vyrábět i v pátek. Píše to dnešní Právo.
Poptávka po našich vozech roste hlavně v zemích, kde bylo zavedeno šrotovné,
řekl včera deníku mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Volné pátky se od března zruší ve výrobě agregátů a modelů Škoda Fabia, Roomster a Superb a od dubna i u modelu Škoda Octavia. Škodovka předpokládá, že návrat k pětidenní výrobě je trvalý. Zájem o nová auta se totiž výrazně zvedl v Německu, Rakousku i Francii. Firma se tak vrací k normální výrobě.
Německá vláda dá v rámci tzv. šrotovného v přepočtu přes 70 000 korun každému, kdo odveze na vrakoviště auto starší devíti let. Jak uvádí Právo, tyto pobídky nesmí být protekcionistické, neměly by zvýhodňovat pouze domácí produkci aut. O šrotovací prémii se uvažovalo i v Česku, nakonec ale vláda podobné opatření nenavrhla. To ale považují tuzemské automobilky za chybu. Šrotovné se totiž projevilo také nošovické automobilky Hyundai. Její vedení zaznamenalo výrazný nárůst zakázek ze zahraničí, především z Německa, a dokonce uvažuje o prodloužení pracovní doby či zavedení pracovních sobot. Potvrdil to deníku mluvčí automobilky Petr Vaněk.