Existuje nekde srovnani cen nakladu na vyrobu a kontrolu papirovych kuponu versus OpenCard ? Doufal jsem naivne, ze po volbach bude cely tento nesmysl ukoncen a budou zpet navraceny zcela postacujici papirove kupony.
Tak ona nějaká el. karta má vždy smysl a je to mnohem pohodlnější, jak nějaké papírové kupóny. Dříve nebo později na ni všichni přejdou. Já jen NECHÁPU, proč se muselo vymýšlet typicky české (předražené) řešení, když stačilo použít již fungující technologie ze světa - třeba londýnská Oyster Card, kdy firma, co to vyvinula sídlí i v ČR.
Potrestali vůbec někoho na magistrátě za tu předraženou zakázku? Vyhodili někoho? Dali žalobu na tu firmu Haguess, že okradla stát?
Tak ona nějaká el. karta má vždy smysl a je to mnohem pohodlnější, jak nějaké papírové kupóny.
Opravdu pohodlnejsi ? Soucasny papirovy kupon koupim behem jedne minuty v trafice a legitimaci DP mam uz pres 10 let. V pripade OpenCard musim cosi slozite kupovat online a pak jeste nabijet v nejakem stroji s nejistym vysledkem, navic si za 3 roky musim poridit OpenCard znovu. Nemluve o byrokraticke procedure a nutnosti podepsat souhlas, ze prakticky kdokoli si muze uzivat me osobni udaje.
Tomu opravdu rikam "vyhodnejsi". Zkratka tam neni naprosto zadna pridana hodnota.
Pokud by to fungovalo jako v zahranici, kde prijdu k okenku, zaplatim a bez vyplnovani jedineho papiru okamzite dostavam funkcni kartu, samozrejme bez poskytnuti osobnich udaju, tak budiz.
Aha, takze kdyz prijdu do "predprodejniho" mista OpenCard a reknu: "Dobry den, potreboval bych jednu anonymni OpenCard s jizdnym na rok", tak jen zaplatim a okamzite odejdu s funkcni OpenCard kterou nemusim minimalne 10 let menit ? :-)
Zdravim. V Japonsku existuje viacero "dopravnych" kariet ako SuiCa, PasMo atd. Skor ako dopravnou kartou, je v japonsku tento system prezentovany ako "elektronicke peniaze". Karty sa daju pouzivat ako klasicka "elektricenka", no sucasne je s nimi mozne platit v obchodoch atd. Ci boli nejake zlavy si nepamatam. Podstatny bod je, ze tato karticka v Tokiu vyriesila problem s roznymi poskytovatelmi prepravy. Metro v Tokiu prevadzkuje ina spolocnost a zleznice zase ina. Ak ste prestupovali z jednej spolocnosti na druhu, museli ste si kupovat dva rozne listky. Dalsiou vyhodou je skratenie casu na nakup listkov a tym padom prestupu. Na tom dost zalezi, ked si zoberiete ze cez Shinjuku sa denne premelie skoro 1 milion ludi. Karty sa nabijaju v automatoch (mozno aj cez internet?).
Tak to je i v Hong Kongu. Kartu lze koupit bez fronty na mnoha mistech. Staci prijit, zaplatit a ihned dostanu kartu. Zadne vyplnovani papiru, zadne osobni udaje. Pouzit se da na vsechny prostredky, vcetne lodi.
Ad 1. Ano s neskutecnou frontou zatimco dosud to bylo v libovolne trafice bez fronty.
Proc je vyhoda on-line nakupu zabita nutnosti nejakeho potvrzovani v automatu?
Pokud ještě platí podmínky, které jsme nedávno četli, tak v případě nefunkčnosti Opencard anonymní se do ní vložené hodnoty nenahrazují. Z nefungující karty s nahranou třeba roční tramvajenkou za 6000 máte záložku do knihy. Je to tak, pane chytrej?
"Výhodou elektronických kuponů je jejich náhrada v případě ztráty opencard, přerušení jejich platnosti v době dovolených, či možnost pořízení přes internet,"
A nevyhodou, ze uz nepujde koupit kupon v kazde trafice bez fronty ale pouze na prodejnich mistech DP tedy v neskutecnych frontach. Vyhodu porizeni kuponu pres internet totalne zabiji nutnost pote to jeste potvrzovat v automatu. Ktery pitomec tohle idiotske reseni vymyslel?
pro podnikatele..." jsou k dispozici od samého začátku - jedná se o tu smečku správců a dalších spřízněných odsypávačů ze společných peněz.
".... i samotné občany" NIKDO z mého okolí domácího a pracovního si openkard nepořídil z jiného důvodu, než jako tramvajenku. řada dospěšlých se nachala nalákat na podzimní tzv. úsporu, zbylým, zejména dětem, teď nezbyde, než si jí pořídit.
Já zatím odolávám. Podmínky pro vydavani karet jsou sestaveny tak, ze svepravny clovek musi citit odpor uz pri jejich cteni, natoz pri uvahach o moznem smluvnim vztahu s temi hajzliky, kteri to vsechno dali dohromady.
Ale protoze clovek zkratka sockou jezdit bude muset, na rozdil od rady zminenych hajzliku, je to opravdu tezke rozhodovani. Jeste, ze je moznost volby, jak rekl Velky Otec mesta.
Tech 32 ci kolik slevovych karet, casech ukrytych do "pomerne zajimaveho" openkardu, bude-li to mozne, osobne vlozim do riti nejmenovaneho pana radniho a nejmenovaneho primatora. Aspon tak si vyrovnam ukor, ktery pocituji.