Přechod stránek na HTTPS Google odměňuje, Seznam zase trestá

14. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Podnikatelé se nachází ve schizofrenní situaci. Zatímco Google přechod webu na zabezpečený protokol HTTPS odměňuje ve vyhledávání, Seznam jej trestá.

Vyhledávač Google už před více než rokem uvedl, že začal ve výsledcích vyhledávání zvýhodňovat stránky na zabezpečeném protokolu HTTPS. Český vyhledávač Seznam pak před několika dny na svém blogu rovněž oznámil, že protokol HTTPS hraje i u jeho výsledku vyhledávání roli. Na rozdíl od Googlu však přesně opačnou. Seznam proto radí přechod na protokol HTTPS zatím odložit.

Čtěte více: E-shopaři, přechod na HTTPS má smysl. Čtěte, co si však musíte ohlídat

Seznam přechod na HTTPS nedoporučuje

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Z hlediska bezpečnosti se vyplatí přesunout svůj web z klasického protokolu HTTP na HTTPS. HTTPS je totiž zabezpečený protokol a jeho využití pomáhá v ochraně dat uživatelů – data ve formulářích, data o odběru novinek, informace o zakoupení produktu atd. Z hlediska vyhledávačů se však podnikatelé nachází ve schizofrenní situaci. Zatímco Google protokol HTTPS mírně upřednostňuje, Seznam před několika dny potvrdil, že za něj naopak mírně trestá.

Že se pro podnikatele kompletní přechod na HTTPS vyplatí i kvůli optimalizaci pro vyhledávání, oznámil Google již před více než rokem. Tehdy Google potvrdil, že ve výsledcích vyhledávání bude upřednostňovat výsledky ze stránek na HTTPS, neboť HTTPS je Googlem posuzován jako tzv. ranking factor. Nutno ale přiznat, že efekt je poměrně malý a projeví se až navíc v dlouhodobém měřítku. 

Před několika dny ale přišel největší tuzemský vyhledávač Seznam se zcela opačnou informací. Ve výsledcích jeho vyhledávání totiž protokol HTTPS občas přináší problémy v řazení. Zjistili jsme, že stejná stránka je po přechodu z protokolu http na https crawlovaná o něco pomaleji a rankovaná o trochu hůře. Abychom tyto problémy vyřešili, přepracováváme indexaci a rankování https stránek, uvedl Seznam na svém blogu.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Seznam proto doporučuje přechod na protokol HTTPS prozatím odložit. Změna protokolu z http na https je pro nás změna URL jako každá jiná. Proto budete-li v budoucnu převádět své weby na https, jako vždy doporučujeme při změně adres přesměrovat staré adresy na nové. Potřebujete-li provozovat svůj web na obou protokolech, je vhodné vybrat si jednu kanonickou verzi a do ostatních verzí umístit kanonické linky na ni mířící, radí dále Seznam.

V čem je přesně problém, se neví

Jak upřesňují odborníci, co přesně Seznamu nefunguje, se neví. Nejdříve jsem si myslel, že by problém mohl být s přesunem obsahu na novou URL. Dříve indexovaný obsah má vyšší autoritu, než ten samí přesunutý na novou stránku. V diskuzi se však tazatel zeptal na web postavený už od začátku na HTTPS a odpovědí mu bylo, že tento „nedostatek“ se vyskytuje i v tomto případě, uzavřel na svém blogu Ivan (Drago) Sárközi.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).