Elektronická komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení nebude od ledna povinná. Umožňuje to novela zákona o daních z příjmů. Ti, kteří zatím nedokážou elektronické podávání tiskopisů zajistit, budou od 1. 1. 2015 dál moci zasílat papírové tiskopisy. Uleví se tak zejména menším podnikům. Povinnost elektronické komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení byla schválena už před třemi lety pro všechny zaměstnavatele, osoby samostatně výdělečně činné a ošetřující lékaře včetně zdravotnických zařízení. Postupně ale dostali všichni pro tento rok dostali výjimku a lékaři si ji už dříve vyvzdorovali také pro rok 2015. Teď ale budou mít úlevu všichni. Změna přichází po té, co se ukázalo, že především zaměstnavatelé s menším počtem zaměstnanců, osoby samostatně výdělečně činné a lékaři nejsou na elektronickou komunikaci dostatečně připraveni.
Mohlo by vás zajímat: Další ulehčení v elektronické komunikaci. Jsou tady chytré PDF formuláře
Novela vůbec neznamená, že Česká správa sociálního zabezpečení do budoucna ustupuje od svého cíle motivovat a získat další klienty pro elektronickou komunikaci, či dokonce brání digitalizaci veřejné správy a jde takříkajíc proti proudu,
upozorňuje ale ústřední ředitel České správy sociálního zabezpečení Vilém Kahoun. Nadále je preferována právě elektronická forma podání. A pravdou je, že Češi si na ni stále více zvykají. Od ledna do září tohoto roku se například počet elektronicky přijatých tiskopisů „Přehled o výši pojistného“ ztrojnásobil. Každý měsíc je elektronicky odesláno 150 000 formulářů. Nejčastěji zaměstnavatelé elektronicky zasílají evidenční listy důchodového pojištění, jich bylo přijalo už téměř 4,5 milionu.