Jestliže chcete založit e-shop a přemýšlíte, jaké zboží v něm prodávat, můžete se inspirovat tím, co lidé na internetu nejčastěji kupují. Už několik let po sobě se v tomto ohledu situace příliš nemění. Nejpopulárnější zůstává oblečení, obuv, počítače, tablety, mobily a sportovní vybavení. Jak však jedním dechem upozorňují odborníci, v těchto segmentech je velká konkurence a pro nováčka je mnohdy nemožné se na trhu prosadit.
Nejvíce frčí oblečení, obuv a počítače
Jak ukázal průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediaresearch na vzorku 1750 respondentů, takřka každý druhý Čech (48 %) si loni koupil přes internet oblečení nebo obuv. Stolní počítač, notebook nebo hardware si v e-shopech objednalo 42 % lidí, sportovní vybavení 37 % a mobily a další podobné zařízení 36 % Čechů. Co se týče služeb, vévodí doprava. Přesně čtvrtina Čechů si přes internej pořizuje jízdenky na vlak či autobus. Specifickou kategorii tvoří slevové kupony, které si v loňském roce koupilo 37 % lidí.
Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let. Zapomínat bychom ale neměli ani na další segmenty – knihy, parfémy a kosmetiku či hračky,
doplnil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát,
vysvětlil Vetyška. S největší frekvencí pak lidé nakupují jízdenky, které si pořizují v průměru devětkrát za rok.
U nejprodávanějšího zboží je velká konkurence
Přestože, nebo spíše právě proto, nejvíce letí elektronika, oblečení a sportovní vybavení, založit e-shop s těmito druhy zboží se nemusí vyplatit. Například u elektroniky existuje velká konkurence a obchodníci mají nízké marže. Jedná se o oblast s typicky velice nízkými maržemi, kde je nemožné se v podstatě odlišit jinak než cenou, protože většina obchodů nabízí stejné či obdobné produkty,
vysvětlil už před časem pro server Podnikatel.cz Luboš Plotěný, ředitel agentury Dobrý web.
Segment oblečení má zase sice obchodní potenciál, abyste v něm však uspěli, chce to mít k dispozici nemalé finanční prostředky. Oblečení může být velmi zajímavou oblastí podnikání, která má ovšem obrovské nároky na zvládnutí logistiky, což pro začínajícího podnikatele bude obrovsky finančně náročné,
uzavřel Luboš Plotěný.
Čtěte více: Chcete založit e-shop? Víme 5 druhů zboží, se kterými jen těžko uspějete