Už několik dní mohou podnikatelé žádat o autentizační údaje k elektronické evidenci tržeb (EET). Někteří z nich ale o údaje žádají skrze datové schránky nebo v papírové podobě, což není možné. Existují pouze dvě možnosti, buď skrze Daňový portál nebo osobně na finančním úřadě.
Čtěte také: Od září lze žádat o autentizační údaje k #EET, a to buď elektronicky či na úřadě
Žádost o údaje lze podat jen dvěma způsoby
Od 1. září přidělují finanční úřady tzv. autentizační údaje k EET. Bez nich nepůjde evidenci vést. Podnikatelé ovšem o jejich přidělení musí požádat. Možnosti mají dvě, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.
Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, to není možné. Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit. Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů,
upozornila Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.
O autentizační údaje zatím za pět dní od spuštění jejich vydávání požádalo zhruba 500 subjektů. Podíl elektronických podání a osobních návštěv finančních úřadů byl přibližně stejný.