Propojení obchodního online a offline světa se stále více prohlubuje. Dokládá to nový projekt sítě výdejních míst Zásilkovna.cz, který přichystala pro e-shopy. Příští týden totiž Zásilkovna.cz otevře první obchod, který nebude fungovat jen jako výdejní místo, ale rovněž jako kamenný obchod, kde budou moct zákazníci přímo nakoupit zboží několika e-shopů. Konkurenti, kteří provozují vlastní sítě výdejních míst, zatím nic podobného neplánují.
Čtěte také: Máme srovnání firem, které e-shopům nabízí výdejní místa pro osobní odběry
Nejen výdejna, ale i obchod
Síť výdejních míst Zásilkovna.cz otevře příští týden na pražském Andělu první pobočku, ve které nabídne kromě vyzvednutí objednaných zásilek také přímý prodej zboží z několika vybraných e-shopů. Půjde o online obchody, které si oborově vzájemně nekonkurují. Část výrobků bude prodávána přímo v regálech a část půjde v obchodě objednat. Touto formou outsourcingu mohou internetové obchody prodávat své zboží v kamenné prodejně pod vlastním brandem za minimální náklady,
dodala zakladatelka a výkonná ředitelka Zásilkovna.cz Simona Kijonková.
Zásilkovna.cz nechce zůstat pouze u jedné prodejny a počítá s tím, že do dvou let otevře okolo sta kamenných prodejen. Jenom do konce letošního roku by měly přibýt další tři.
Konkurence zatím obchody neplánuje
Server Podnikatel.cz oslovil i konkurenční sítě výdejních míst, zda také neplánují něco podobného. Zásilkomat.cz, HeurekaPoint.cz ani ŽabkaPoint vlastní prodejnu v současnosti v plánu nemají. Investice do vlastních prodejních ploch nechystáme, v blízké době oznámíme spolupráci s velkým přepravcem a budeme se dále soustředit na rozvíjení služeb v Žabkách a zapojování jejich dalšíh prodejen,
upřesnil serveru Podnikatel.cz například Tomáš Jankůj, který ŽabkaPointy provozuje.