Jestli bude paušál 50 nebo 60% není až tak důležité. Kdo má velké výdaje, stejně si je musí evidovat.
Souhlasím, ale s tím, co zaznělo v článku, že by spíše pomohlo snížení byrokracie a administrativních povinností.
To je momentálně mnohem důležitější, než daně, které se řeší úplně zbytečně - daně v ČR nejsou vysoké.
Mám dojem, že politici vůbec nechápou souvislosti... Už to, že změny prosadili formou přílepku svědčí o jejich cynismu a naprosté neschopnosti řešit otázky komplexně a koncepčně.
Už mě nabaví stále sledovat, co kde v jakém zákoně změní za slovo či větu, chci pořádnou reformu právního a podnikatelského prostředí!
Jsem plátce DPH a mám výdaje paušálem a proč právě paušálem, protože většina mých výdajů je mimo ČR, nemám na ně doklady (tedy podepsaný papír s pěti razítky a kdoví čím), takže jsem rád, že se mi zvedl paušál.
Právě tyto paušální výdaje hodně zjednodušují účetnictví, protože nejsou třeba kontroly u výdajů. Stejně mi chodí kontroly na DPH, ale to je zase něco jiného, aspoň mi odpadlo tohle.
Takže já zvýšení paušálních výdajů rozhodně vítám, použije je více lidí, ti stávající ušetří a zmenší se počet kontrol...
Jistě, paušály jsou fajn vynález. Nicméně pro poslance je jednodušší zvednout paušál, než se prohrabávat zákony a postupně je proškrtávat a snižovat administrativu. To jsem měl na mysli...
Nelepím. Zatím ho ani nemám. Počítám, že ho budu muset mít příští rok, když se budou muset podávat přiznání elektronicky.
S podpisem jsou stejně jen starosti, většina el. podepsaných věcí, které jsem dostal, měla nějaké chyby, většinou byl podpis vyexpirovaný atd. Osobně jsem dostal snad 7 podepsaných věcí a jedna z nich byla vpořádku.
Asi bych měl naštudovat daný paragraf a podepisovat, ale při mých objemech... Když by hodně remcali, tak jim těch 100 papírů za rok můžu vytisknout, ať mají radost...
Když nevedeš účetnictví, tak ne. Když vedeš účetnictví, tak §11 nařizuje podepisování. Ten zákon mentálně vychází ještě z 19. století...
Proto nechci podnikat v ČR, je tady neuvěřitelná byrokracie a úředníci se chovají naprosto nepředvídatelně. Klidně tě donutí těch 100 faktur vytisknout a podepsat. Ale vytištění těch faktur ti už neproplatí...
Jsem živnostník, plátce DPH s výdaji paušálem. Vedu si příjmy (pro DPH, daně), výdaje (pro DPH) nemám závazky ani pohledávky jen seznam drobného majetku.
Co se vlastně myslí tím "vedou účetnictví" tím se myslí podvojné, a nebo i jednoduché. A co vlastně musím vést já?
Však víš jak to je, většina živnostníků na to kašle, faktury proplatí a někde je založí, je třeba se na ně ještě podepisovat, či když je chci ukládat v elektronické podobě, tak podepisovat elektronicky?
Kdo vlastně vede účetnictví, a co vede běžný živnostník? Já mám jen tabulku v tabulkovém procesoru, do které si píšu náklady a výdaje a dokumenty k tomu mám nascenované v PC...
Když holt nějaký úředník ty faktury bude chtít vidět, pošlu mu je emailem zabalené do zipu, nebo když začne vyhrožovat pokutou, tak mu je vytisknu a podepíšu. Mám ale stovky faktur, takže doufám, že to nebudu muset dělat...
Pokud se nepletu, tak ty vedeš daňovou evidenci a ta je popsána v Zákoně o daních z příjmů.
Tebe se Zákon o účetnictví vůbec netýká.
I když bych měl vést účetnictví, kašlu na to, eviduju příjmy a výdaje, zvlášť DPH, daně se z toho spočítají úplně stejně, jako kdybych zaměstnal účetní, která povede účetnictví. Výsledek bude stejný. Takhle ušetřím za zaměstnance a mám všechno pod kontrolou.
Stejné postupy, stejné metody, taky vše v tabulkovém editoru a je to.
Podle zákona o DPH jsem dělal rádoby faktury pro zahraničí, které chce jen finančák. Vím, že tam jsou i náležitosti faktur, co na nich má být a co ne, takové ty zkrácené doklady a podobně, ale stejně je v tom bordel.
Já bych si ten elektronický podpis i zařídil, ale zase v tom bude ještě vetší bordel, až vyexpiruje, a už to nebude čistý obrázek, ale kdoví co, a zas to bude problém přečíst.
Stejně záleží na to, co si člověk na finančáku "ukecá". Někdy jsou rozumní a chápou, že se živíme i nečím jiným, než účetnictvím...
Taky jsem měl účetního, ale byly pořád problémy s tím, dát mu papíry, a pak od něho všechno dostat, vždy na něco zapoměl a dával mi věci natřikrát, snad se nestalo, abych mi něco nezapoměl vrátit.
Teď mám vše v tabulkovém editoru a ty sumy do přiznání k DPH jsem vyplnil za dvě minuty, vytisknul a je to. Vždyť tam vyplňuji jen 5 čísel, a vše se dopočítá samo.
A jak říkáš, je důležité mít věci pod kontrolou...
A s tím elektronickým podpisem, ať mi jdou někam. Co dostanu z finančáku, OSSZ a nebo jiného úřadu, to je zasraný DOC, žádné RTF, žádný ODT, ale uzavřený DOC, tak ať mi nemluví o podpisu, vždyť oni ani nejsou schopni poslat něco standardního, a otevřeného a tlačí do mě tyhle věci.
Myslím, že mít vyexportované účetnictví v HTML a faktury v GIFu je naprosto ideální forma, do které se podívá člověk i za 30 let, jakmile to začnu ukládat do uzavřeného PDF a s el. podpisem, tak tě pic...
Hlavně k těm fakturám - na Západě po mě nikdo ani moc faktury nechce a bohužel ani mi je moc neposílají, pokud jsem odběratel.
To jenom u nás jsme ustrašený z úředníků FÚ.
Je to docela problém, platím denně kreditkou a Zápaďáci už nepošlou fakturu, mám pak v bankovním výpise jen, že si strhli peníze.
Tohle český FÚ neuzná jako náklad, na Západě si s tím ale hlavu nedělaj. Maximálně pošlou cosi v emailu, ale nenapíšou tam pořádně identifikaci dodavatele a odběratele.
Když už dostanu "řádnou fakturu" (INVOICE), tak na ní nikdy není IČO toho dodavatele.
Teď si představ českýho úředníka, jak se na to tváří....
Takových výdajů mám většinu..., takže mi to vysvětlovat nemusíš.
A navíc si představ, že mám ze zahraničí i všechny příjmy.
Takže výdajové faktury ... nemám
Příjmové faktury ... NEMÁM, mi posílají peníze jen tak sami
nemám závazky
nemám pohledávky
Prostě nemám žádné pápíry, když mi dělali kontrolu DPH, tak na mě úřednice čuměla jako na zázrak, který ještě neviděla...
Tady se každý upapíruje, ale já ty papíry prostě nemám, protože aby mi lidé posílali peníze a nebo já někomu něco platil nejsou třeba.
A s těmi fakturami máš pravdu. Kolikrát si objednám něco od inda či filipínce, a ten samozřejmě není podnikatel, natož aby měl IČO...
Tady se z toho papírování skoro něco...
Právě proto mám paušální výdaje, protože kdyby mi mohli "proškrtat" výdaje, tak je mám tak na 20ti procentech... (toho co mi uznají tihle králi byrokracie...)