Prezentujte se na LinkedIn jako odborník v oboru

10. 9. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Být aktivní na LinkedInu představuje další způsob, jak se ukázat a především posílit marketingovou strategii firmy. Využijte toho.

Na této sociální síti můžete vyprávět příběh, pochlubit se úspěchy a především budovat vaši značku. Navíc se tak ukazujete jak budoucím zákazníkům, tak také zaměstnancům.

Vylaďte profil a jděte na to

Obdobně jako u jiných sociálních sítí je také zde základem pečlivě vyplněný profil. O jeho založení jsme psali v článku Na nic nečekejte a založte si profil na síti LinkedIn. Neměli byste v něm nechávat prázdná místa a zaplnit jej především aktuálními a relevantními informacemi, které jsou důležité pro všechny návštěvníky profilu. Neaktuálnost může působit velmi neprofesionálně. Přidat můžete vaše úspěchy, milníky firmy, ocenění a podobně a ukázat se tak v tom nejlepším světle. 

Než se pustíte do plánování a strategie marketingu na LinkedIn, je nutné mít promyšlené vaše cíle. Může mezi ně patřit například získání více zákazníků, spojování se s nimi nebo vašimi klienty, propagace vašich produktů a služeb nebo třeba zvyšování povědomí o značce a vytvoření komunity kolem ní. V souvislosti s těmito cíli byste měli vždy brát ohledy také na cílovou skupinu a od těchto informací se odrazit při přemýšlení o příspěvcích.  

Obsah na LinkedIn má svá specifika – například se od vás neočekávají vizuálně zajímavé příspěvky ani humorná videa například se zvířátky. Obsah by měl prokazovat vaši odbornost, informovat o novinkách od vás a zároveň bavit nebo vzdělávat vaše sledující. Abyste dospěli k jejich zapojení, je vhodné kombinovat různá témata a pravidelně je střídat. Pokud se zaměříte jen na jeden okruh, brzy své publikum vyčerpáte a oni nebudou mít důvod vás dále sledovat. 

K podpoření interakcí můžete příspěvky doplnit výzvami k akci, například je požádat o sdílení nebo je informovat o tom, co mohou očekávat příště. Také je můžete doplnit hashtagy oblíbenými především na Instagramu. Tomu jsme se věnovali v článku Jak na Instagramu pracovat s hashtagy a využít je ve svůj prospěch. Stejně jako tam můžete pracovat také s vaším vlastním značkovým hashtagem.

Mixujte obsah

Na LinkedInu můžete zveřejňovat nejrůznější zprávy o vaší společnosti, odkazy na články o ní nebo například inspirativní citáty. Držte se však tématu podnikání a sdělování informací. Cílem příspěvků by také mělo být ukázat, že jste odborníky v oboru, proto můžete přinášet různé návody a postupy, rady a tipy, vaše názory, zprávy z vašeho oboru, doporučení a podobně. Zaměřit se můžete také na oblíbená témata, jako je produktivita, strategie, taktika nebo měkké dovednosti. Vaši sledující by měli vyhledávat váš obsah zkrátka právě pro vaši odbornost v daném oboru. Pro vás se tak jedná také o příležitost, jak toto publikum vzdělat a poskytnout jim takové informace, které mohou v budoucnu ovlivnit jejich nákupní rozhodování.  

Také LinkedIn má jako sociální síť své algoritmy, které upřednostňují určitý typ obsahu. Dle očekávání jde o ten nativní, tedy ten publikovaný přímo na této platformě, který neodvádí sledující na jiné weby. Proto je vhodné vyhnout se přidávání odkazů na externí weby do příspěvků. Případně je můžete vložit pouze do komentáře a v příspěvku samotném čtenáři popsat, o čem například článek na vašem blogu je. Odkazovat však můžete na ostatní odkaz na LinkedIn, což vám například umožní propagovat váš starší obsah a znovu na něj tak upozornit. 

Když budete mít příspěvek, který si zaslouží pozornost návštěvníků profilu, můžete ho takzvaně připnout do horní části aktualizací na vašem profilu, kde zaručeně upoutá pozornost. Využijte to například k propagaci nových produktů a služeb nebo důležitých oznámení.  

V poslední době je nejen na LinkedIn oblíbené video, o kterém jsme psali zde: Získávejte pozornost fanoušků také na LinkedInu, díky videím a dalším novinkám 

Zaměřte se i na profesionály

Síť si můžete budovat také za pomoci vašich zaměstnanců a fanoušků. Na sociálních sítích však nestačí obsah jen sdílet, ale je potřeba také spolupracovat. Když na vás někdo reaguje, je vhodné mu za to poděkovat, případně se s ním přímo spojit a zahájit konverzaci. Navíc když váš takto někdo zmíní nebo pochválí v komentářích, případně v jejich aktualizacích, zvýší to váš dosah a také vylepší pozitivní povědomí o společnosti. Také proto je důležité mít na vašem firemním profilu dostatek relevantních informací, a to včetně odkazů na webové stránky.  

Navíc pokud publikujete obsah, je žádoucí mít k tomu odpovídající publikum. To by se mělo skládat jak z vašich fanoušků a potenciálních zákazníků, tak také z profesionálů. Také oni totiž mohou potřebovat vaše produkty a služby a navíc od nich můžete získávat cenné zkušenosti nebo v nich najít další podporovatele. Nikdy nevíte, kdy se vám tyto kontakty mohou hodit. 

Pokud chcete LinkedIn využívat jako marketingový nástroj, musíte vědět, kdo je vaším cílovým publikem. K tomu musíte dobře znát cílový trh a také sledovat, jaké příspěvky mají úspěch, s čímž vám může pomoci analytika. Pokud tímto způsobem zjistíte, že některý z vašich příspěvků sledující obzvláště zajímá, můžete se pustit také do placené reklamy. Díky cílení si můžete vybrat, komu se zobrazí, a dostat jej k ještě širšímu okruhu lidí. 

Analytikou jsme se v případě internetových obchodů zabývali v článku Nechte sledování e-shopu na analytice. Není to složité a přináší cenná data 

Dosažení profilu s oddaným publikem vyžaduje vaši práci i čas. Je důležité nejen komunikovat a publikovat obsah, ale také pracovat na jeho rozšíření. Je vhodné tedy obsah sdílet i jinde (například v e-mailových newsletterech) nebo dát vašim zákazníkům vědět, že máte profil na LinkedIn. To můžete udělat například prostřednictvím sdílení ikony na webu, případně pomocí příspěvku na jiných sociálních sítích a podobně.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).