Díky profilu Moje firma se klienti snadno a rychle dozví o společnosti to, co potřebují, aniž by museli dané informace zdlouhavě hledat na jejich webových stránkách.
Jedná se o údaje, které se například na Googlu zobrazí na pravé straně vyhledaného obsahu. Vladimír Přichystal, obchodní ředitel agentury BESTETO, potvrzuje, že dávat lidem maximum informací přímo ve výsledcích vyhledávání je trendem na Googlu, a je proto důležité nespoléhat na to, že lidi prokliknou na firemní web, ale mít správně vyplněné všechny informace. U stále častějšího vyhledávání na mobilních zařízeních to platí dvojnásob,
doplňuje.
V profilech je možné vyplnit spousty dat, ale mezi ty nejdůležitější patří rozhodně adresa, otevírací doba a telefonní číslo. Přitom je potřeba klást důraz na správnost a aktuálnost. Není nic horšího, než když zákazník přijde do restaurace v době, kdy má být otevřeno, a zjistí, že je zavřeno. Pak mohou firmy snadno obdržet negativní recenzi,
dodává Jiří Krejčík, marketingový konzultant z JIRKONT.cz.
Co nabízí firemní profil na Seznamu
U Seznamu se jedná o profil na jejich portálu Firmy.cz. S ním se automaticky vytvoří firemní detail umístěný do tematické kategorie na Firmy.cz a tyto profily jsou dohledatelné také na serveru Mapy.cz. K dispozici jsou dvě varianty: profil zdarma a placený s názvem Seznam naplno. U bezplatného profilu je možné zdarma vložit do profilu kontakty, otevírací dobu, fotografie a popis činnost firmy. V rámci profilu Seznam naplno je možné přidávat více kontaktů a kategorií, logo, fotogalerii až s 20 fotografiemi, akční nabídky a také získat lepší pozici pro vyhledávání. Ve výsledcích vyhledávání jsou firmy řazeny podle několika faktorů, jako je obsah, vzdálenost, webová stránka nebo bonita, tedy částka, kterou firmy do prezentace investují. To mohou nastavit a využít v rámci několika kampaní (Firmy.cz, Hledání, Hlavní strana).
Firemní profil může přidat firma s aktivní činností působící na území České republiky. Název a právní forma musí být uvedena tak, jak stojí v obchodním rejstříku, živnostenském rejstříku nebo rejstříku ekonomických subjektů, nebo se prezentovat používaným obchodním názvem. Co se týče poboček, každé může být vytvořen samostatný profil. Dále je volena kategorie podle činnosti firmy, například „Nakupování po internetu“. Velmi důležitý je popis této činnosti, kde je potřeba sepsat, čím se firma zabývá. Ideální je používat klíčová slova a být věcní, popisní a také nadčasoví. Vyvarovat se musíte tázacích, zvolacích a rozkazovacích vět nebo například zkratek a cen nebo slev. K dispozici je 300 znaků včetně mezer a popis musí být v českém jazyce. K dalším vyplňovaným položkám patří adresa, webové stránky a kontaktní údaje. Součástí profilu mohou být také fotografie a hodnocení, na které je možné reagovat.
Moje firma na Googlu
Prezentování na Googlu je možné pro firmy, které obsluhují zákazníky formou osobního kontaktu v uvedené provozní době. Existuje zde několik výjimek, jako jsou bankomaty nebo poštovní schránky, ale značky, organizace, umělci a další firmy podnikající pouze na internetu nemají nárok na zápis v této službě. K obecným doporučením při vytváření profilů patří například to, aby reprezentace na internetu odpovídala prezentaci ve skutečném světě, zvolené kategorie vystihovaly povahu podnikání nebo aby adresa byla správná a přesná. Informace o firmě na platformě Moje firma mohou spravovat a ověřovat pouze majitelé firem nebo jejich oprávnění zástupci (těmi mohou být třetí strany zaměřené například na marketing nebo přítel majitele podniku atd.).
Stejně jako u Seznamu by měl název odpovídat názvu ve skutečném světě a ulehčovat nalezení firmy i v online prostředí. Popis firmy musí zdůraznit jedinečnost dané firmy a informovat o nabízených produktech a službách. Tento popis má 750 znaků, zobrazuje se prvních 250 z nich a vůbec se nezobrazuje v Google Maps. Právě kvůli omezenému počtu znaků je velmi důležité čtenáře textem zaujmout. Pozor si vyplňovatelé musí dát na to, že popis nesmí být zavádějící, být zaměřený na slevové akce, obsahovat odkazy nebo například urážlivý, nenávistný, obtěžující nebo podobně nevhodný obsah. Google má v tomto ohledu přímo definovaná pravidla obsahující seznam zakázaných slov. Dále se v profilu volí adresa, kontakty, otevírací doba, kategorie (zde platí, že je potřeba je volit co nejkonkrétněji a nepoužívat je jako klíčová slova). Vložit lze také nabídku ve dvou podobách: jídelní a nápojový lístek (menu) a nabídku pro firmy poskytující služby s jejich přehledem nebo další marketingové a propagační akce, jako jsou například soutěže.
Psali jsme: Internet nabízí novou funkci i pro nejmenší podnikatele, vyzkoušejte ji
Nejen na fotkách záleží
Z hlediska ověření firmy, administrace na Seznamu nepustí uživatele dál bez vyplnění správného identifikačního čísla osoby (IČO). Pokud firma IČO nemá, musí se řídit nápovědou a kontaktovat Firmy.cz. Ověření na Googlu se neustále mění – dříve bylo možné pouze poštou (na adresu firmy dorazil dopis s kódem), nyní mohou firmy zvolit také ověření telefonicky nebo e-mailem. Je třeba vědět, že vždy probíhá na kontakt, který je vyplněn u profilu Moje firma,
dodává Jiří Krejčík.
V obou platformách mohou firmy do svého profilu přidat také fotografie, což se rozhodně vyplatí. Nejen, že se tak firma stává pro zákazníky snadno dohledatelnou, ale také je může dopředu seznámit jak s jejich exteriéry, tak interiéry. A také s nabízenými službami a produkty. Vladimír Přichystal dodává, že podle Googlu firmy, které do svého zápisu přidávají fotky, získávají ve srovnání s těmi, které to nedělají, o 42 % více kliknutí na trasu v Mapách Google a o 35 % více prokliků na web. To mi přijde jako dostatečná motivace přidat fotky alespoň při úvodním vyplňování profilu,
dodává. Jiří Krejčík zase upozorňuje: Pokud u zápisu v Google Moje firma žádná fotografie není, Google použije snímek ze Street View, což nemusí dopadnout úplně nejlépe.
Kromě fotografií jsou důležitá také hodnocení znázorňována formou hvězdiček, často doplněných textem. Jedná se o zpětnou vazbu, která však může také ovlivnit názor čtenářů daného profilu. Odborníci doporučují na hodnocení reagovat, a to především na ta negativní. Dbejte na to, aby byl váš zákazník spokojený, a snažte se s ním jeho případný problém vyřešit. A myslete na to, že může svoji recenzi ještě dodatečně upravit,
uzavírá Jiří Krejčík.