Při prodeji ojetiny se bude platit ekologický poplatek 3000 až 10.000 korun. Vyplývá to z návrhu zákona, který projednával Senát. Poplatek se nebude týkat jen novějších aut s třícestným řízeným katalyzátorem, což jsou většinou auta vyrobená po roce 2000.
Čím je auto starší, tím bude poplatek vyšší – jeho výše vychází ze škodlivých emisí, které ojetina produkuje. Poplatek se bude platit obecnímu úřadu, peníze stát později využije na likvidaci vraku.
Zákon by mohl začít platit už od ledna. Původně se měl vztahovat jenom na ojetiny dovážené z ciziny. Jeho cílem bylo omezit dovoz aut ve špatném technickém stavu. To by však zvýhodňovalo český trh, což vadí evropským směrnicím. Ministerstvo životního prostředí proto rozšířilo poplatek i na auta registrovaná v Česku.
Poplatek se má platit jen při první přeregistraci auta, uskutečněné poté, co zákon vstoupí v platnost. Další prodeje vozu už zpoplatněny nebudou.