Správný výběr barvy tištěných materiálů může podnikatelům pomoci ovlivnit rozhodování jejich zákazníků a zaměstnanců. Vyplynulo to z výzkumu společnosti Hewlett-Packard (HP), který se zaměřil na význam vlivu barev při rozhodovacím procesu a který firma provedla celkem v devíti zemích. Zjištění výzkumu mohou firmám pomoci pochopit způsob, jak rozdílné skupiny reagují na barvu, a umožní jim lepší využití barvy ve své interní i externí komunikaci.
Z výzkumu například vyplynulo, že nejvíce přesvědčivá barva písma je zelená. S prohlášením v zelené barvě souhlasilo více než polovina respondentů (53 %). Naopak se stejným prohlášením v černobílém provedení souhlasilo pouze 39 %. Další zjištění z průzkumu se týká červené barvy, která podněcuje třikrát tolik extrémních odpovědí (30 %) než barva černá (10 %).
Víme, že barva může zvýšit úroveň pozornosti určené tištěným materiálům a výzkum také ukázal na význam a možnosti přizpůsobení použití barvy pro každou cílovou skupinu. Selektivní a cílené použití barvy může pro malé a střední podniky i pro podniky velké představovat významnou přidanou hodnotu pro celou škálu tiskovin jak pro vnitřní, tak i vnější komunikaci,
uzavírá říká Luis Casado, marketingový ředitel pro EMEA LaserJet & Enterprise Solutions, IPG, HP.