Upozornění pro čtenáře: Článek by aktualizován na základě informací od České obchodní inspekce - Účtenkovka má právní problém. V podmínkách odkazuje na ČOIku, ta protestuje
Prvního února loňského roku nabyla účinnosti novela zákona o ochraně spotřebitele, respektive část této novely, která zavedla možnost řešit spory mezi spotřebiteli a obchodníky mimosoudně prostřednictvím takzvaného mimosoudního řešení sporů nebo také ADR – Alternative Dispute Resolution. Ve většině případů se lidé mohou obracet na Českou obchodní inspekci, která je obecným subjektem mimosoudního řešení sporů.
Čtěte více: Už 2 měsíce řeší spory se zákazníky i ČOI, desítky z nich skončily dohodou
Tuto možnost by podle podmínek Účtenkovky mohli využít i její hráči. Jak se uvádí v herním plánu, v případě, že dojde mezi Provozovatelem a Hráčem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Hráč podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e – mail: adr@coi.cz , web: adr.coi.cz.
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Návrh na mimosoudní řešení sporu může České obchodní inspekci obecně podat jen spotřebitel, a to nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy kontaktoval obchodníka za účelem řešení sporu. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je zahájeno doručením návrhu s předepsaným obsahem. Může se ovšem stát, že inspekce ho, například kvůli bezdůvodnosti, odmítne. A to bude právě v případě Účtenkovky. Česká obchodní inspekce totiž odmítá, že by se mimosoudní řešení na spory u Účtenkovky vztahovalo.
Čtěte také: Na Účtenkovku musíte mít čas a trpělivost. Vyzkoušeli jsme udavačskou loterii