Ode dneška je trh s virtuálními mobilními operátory zase o něco pestřejší. Do hry vstupuje FAYN Telecommunications. 11 let se společnost profilovala výhradně jako VoIP operátor, teď chce vedle internetového volání nabídnout i mobilní. Tyto dvě oblasti spojuje dohromady a avizuje, že zákazníci díky tomu každý měsíc ušetří stovky korun. Z našich průzkumů vyplynulo, že průměrný uživatel telekomunikačních operátorů provolá měsíčně okolo 250 korun. Rozhodně se mu tedy nevyplatí neomezené tarify operátorů,
říká Jiří Hlavenka, jednatel společnosti FAYN Telecommunications.
Hlavním lákadlem operátora FAYN je kombinace VoIP, tedy technologie internetového volání a klasické GSM služby. Zákazníci si budou moci vybrat, přes kterou službu chtějí hovor uskutečnit. Jedinou podmínkou je, že mají k dispozici chytrý telefon, který přijímá signál Wi-Fi. Zajímavá je tato služba především pro obyvatele měst, kde už kvalitní pokrytí bezdrátovým internetem nabízí i mnoho restaurací, kaváren nebo obchodů. Pro kvalitní hovor operátor doporučuje přijímat minimálně 3G síť a výše. GPRS a EDGE jsou pro svoji nízkou rychlost nedostatečné.
V případě, že je Wi-Fi k dispozici, volá zákazník přes VoIP. Pokud se nachází v místě bez signálu, volí automaticky běžnou GSM síť. Výhodou je, že volající vystupuje pod jedním telefonním číslem nezávisle na využívané síti. Jako jedni z mála telekomunikačních operátorů nabízíme kombinaci služeb GSM a VoIP. Dnes se možnost volat ještě levněji ze svého chytrého mobilu nabízí téměř všude,
komentuje Lukáš Honek, ředitel společnosti FAYN Telecommunications.
Kvůli kombinaci internetového volání a využívání GSM sítě má FAYN dvě kategorie tarifů. V každé z nich si lze vybrat ze tří nabídek. Pro kombinaci služeb jsou nabízeny mobilní tarify Basic, Medium a Top.
Tarif | BASIC | MEDIUM | TOP |
---|---|---|---|
Volání v síti GSM | 1,79 Kč/min | 1,39 Kč/min | 1,00 Kč/min |
Volání na pevné linky | 1,79 Kč/min | 1,39 Kč/min | 1,39 Kč/min |
Volání přes internet | 0,79 Kč/min | 0,58 Kč/min | 0, 58 Kč/min |
Cena SMS | 1,49 Kč | 1,19 Kč | 1, 19 Kč |
Volné minuty v ceně tarifu | 0 | 50 | 50 |
Volné SMS v ceně tarifu | 0 | 25 | 25 |
Cna tarifu | 0 Kč | 99 Kč | 179 Kč |
V rámci vlastní sítě společnosti FAYN lze rovněž využívat neomezené volání, které ovšem není bezplatné. Je nutné uhradit měsíční paušál 160 korun. Internetová telefonická spojení jsou zdarma. Připojení k internetu zajišťuje měsíční balíček, kterým se dá k jakémukoli tarifu za 80 korun přidat 150 MB dat. Veškeré ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Společnost FAYN Telecommunications byla až dosud známá jako poskytovatel čistě internetového volání. V tuto chvíli ho zajišťuje pro více než 30 000 klientů, zejména z kategorie podnikatelů a větších firem. Volání výhradně přes internet proto nabízí i nadále. Zákazníci mohou využívat opět tři tarify. Všechny mají zajistit nejlevnější volání nejen do tuzemských, ale také do zahraničích sítí. Následující přehled cen je také uveden včetně DPH.
Tarif | SIMPLE | STYL | STREAM |
---|---|---|---|
Volání do sítě GSM | 1, 39 Kč/min | 0, 58 Kč/min | 0, 49 Kč/min |
Volání na pevnou linku | 0, 47 Kč/min | 0, 42 Kč/min | 0, 36 Kč/min |
Cena SMS | 0 Kč | 0 Kč | 0 |
Volné minuty v ceně tarifu | 0 | 100 | 250 |
Volné SMS v ceně tarifu | 0 | 0 | 0 |
Volná data v ceně tarifu | 0 | 0 | 0 |
Cena tarifu | 0 Kč | 99 Kč | 239 Kč |
Nabídku rozšiřují i velcí hráči
Společnost FAYN Telecommunications je přesvědčena, že si nové zákazníky získá především kvůli možnosti ještě více uspořit. Neomezené tarify, se kterými před časem přišlo trio hlavních mobilních operátorů, jsou pro lidi zbytečně drahé, protože nejsou schopni využít nabízených možností. V konečném součtu pak řada volajících každý měsíc přeplácí i 500 korun. Neomezené tarify přitom aktuálně používá 1 200 000 Čechů.
Trh je přesycen. Na 10,5 milionu obyvatel České republiky připadá bezmála 14 milionů aktivních SIM karet. S příchodem každého dalšího operátora proto musí konkurence reagovat úpravou nabídky. Server Podnikatel.cz proto položil mobilním operátorům následující dotaz: Jak se nástup každého dalšího virtuálního operátora projevuje na náladě vašich stávajících zákazníků? Chtějí odejít nebo žádají zlevnění služeb?
Virtuální operátoři cílí pouze na určité skupiny zákazníků. Zejména na zákazníky, kteří využívají předplacené služby. I my se snažíme pro tuto skupinu zákazníků pravidelně přinášet nové atraktivní nabídky. Nedávno jsme například představili program Vodafone odměny za věrnost, kterým odměňujeme zákazníky voláním a SMSkami podle toho, jak dlouho naše služby využívají,
uvádí Adéla Konopková z Vodafonu. I my máme připravenou atraktivní nabídku neomezených tarifů FREE, díky které jsme v prvním pololetí roku zaznamenali výrazný nárůst počtu zákazníků. Na nástup dalších soupeřů jsme tedy připraveni,
odpovídá Ctibor Jappel za Telefónicu O2. Nejjistěji působí vyjádření Martiny Kemrové z T-Mobilu: Vstupy nových subjektů na trh se v chování našich zákazníků nijak zásadně neprojevují.
Telefónica O2 má v tuto chvíli 5 milionů zákazníků, z toho více než 550 000 přešlo na neomezené tarify. Obdobná situace je v T-Mobile. Pro přechod na neomezený tarif se rozhodlo 450 000 z celkových 5,5 milionů klientů. Vodafone pak má 3,4 miliony zákazníků, bez omezení využívá jeho služby 220 000 z nich.
Ceny volání chce ovlivňovat Evropská komise
Přestože ceny od jara stále klesají, je volání v České republice stále ještě osmým nejdražším. Větší výdaje za volání mají v porovnání s Čechy například obyvatelé Lucemburska, Belgie nebo Malty. Vyplynulo to ze srovnání situace v zemích Evropské unie, které ve své zprávě představila Evropská komise. Ukázalo se, že největší rozdíl dosahuje 774 %. O tolik větší účty za volání mají Nizozemci, kde se telefonuje nejdráž, ve srovnání s nejlevnější Litvou. Takové cenové rozdíly nelze podle Evropské komise vysvětlit rozdíly v kvalitě, v nákladech za poskytování konkrétní služby nebo v kupní síle spotřebitelů jednotlivých zemí.
Tato čísla jasně dokládají, že 28 vnitrostátních trhů v oblasti telekomunikace dnes v Evropě spotřebitelům nepřináší stejný prospěch, jaký je schopen nabídnout jednotný trh. Je nezbytné, aby se celá unie rychle vydala směrem k vytvoření opravdového jednotného trhu a dosáhla propojení celého kontinentu,
prohlašuje Neelie Kroesová, místopředsedkyně Evropské komise. Brusel by chtěl nové kroky vedoucí k posílení jednotného trhu v oblasti telekomunikací představit už během září.