Příjezdový cestovní ruch zažívá těžké časy, počet zahraničních turistů u nás klesá a ti, co přijíždějí, méně utrácí. Meziroční propad tržeb za první dva měsíce letošního roku činí až 35 %. Vyplynulo to z průzkumu, který uskutečnila Acociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) mezi pražskými restauracemi, hotely, obchody se suvenýry a cestovními agenturami.
Celosvětová krize tak tvrdě dolehla i na české podnikatele v oblasti cestovního ruchu. Přitom již rok 2008 se nesl v negativním duchu, když jeho výsledky byly nejhorší od povodní v roce 2002. Čtěte také: Novela zákona o cenách. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Tržby za poslední dva roky tak mnohým podnikatelům klesly o více než 50 %. Vypadá to tedy, že po loňském špatném roku bude ten letošní ještě horší,
komentoval výsledky tiskový mluvčí AČCKA Tomio Okamura.
Většina podnikatelů zabývajících se příjezdovým cestovním ruchem nenabírá žádné nové zaměstnance a mnohé restaurace a hotely jsou již na prodej. Některé incomingové cestovní agentury již pozastavili činnost nebo propustili část zaměstnanců. Některé nové hotely, které měli být v Praze otevřeny, již ani nezahájili stavbu. Restauratéři žádají majitele domů o snížení nájmu, jelikož nemůžou provoz restaurace utáhnout z tržeb,
doplnil Tomio Okamura.