Názory k článku Přijímat papírová přiznání a zároveň odmítat přiznání v PDF? Vítejte v Česku

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 1. 2018 9:47

    martin (neregistrovaný)

    zvláštní, když úřady zveřejní seznam blokovaných domén (konkrétně ministerstvo financí) v PDF, tak to je elektronický formát pro automatizované zpracování a lidé to musí akceptovat, ale opačně to nefunguje...

  • 26. 1. 2018 10:27

    Důchodce (neregistrovaný)

    Pátráte-li po důvodech, tak vězte, že jsou ryze "počítačové-databázové" a mají jako další atributy náklady finanční a validační z hlediska správného zápisu do jejich databází. Pokud to dělá fyzická osoba pracovníka finančního úřadu, tak je kontrola zápisu, zajištěna přímo zapisujícím úředníkem. Pokud to uděláte pomocí nějakého počítačového programu, který není validován pro správnost zápisu do databáze, tak jste v pr..li. Protože nikdy nebudete vědět jestli se to zapsalo správně a kam. Hledat potom postrácená data v databázi a jejich odmazávání a opravy je už úplně práce pro vraha. Jestliže má daňová správa vytvořený on-line systém pro získávání dat, jejich validaci a správný zápis do databáze, tak není sebemenší důvod vytvářet další alternativy z jiných formátů. Ne že by to nešlo, ale kdo to zaplatí? Jde o pěkné miliony. Kdo do toho někdy dělal tak ví o čem mluvím. Navíc formát PDF je velmi široký pojem. Můžete to napsat rukou na papír a oskenovat s výstupem do formátu PDF jako obrázek. Múžete vyplnit jako nějakou formu v office - word-excel a následně exportovat do formátu PDF. Můžete vytvořit speciální formulář v Adobe Acrobat a ten následně vyplnit a poslat ..... atd. Ale podstatné je, že není sebemenší důvod povolovat další a další expedimenty a dělat v tom bordel. Systém je vytvořen funguje to docela pěkně a není sebemenší důvod zavádět další alternativy. A kdo nevládne PC, ať to napíše po staru na papír a dodá to tak jak dříve. Nevím co je na tom složitého. A co se týče odeslání souboru PDF elektronicky s tím ať si to úředník přepíše do datbáze ? Je to jen další práce na víc. Minimálě si to musíte vytisknout na papír, který ovšem v té chvíli ztrácí vidimační hodnotu. Je to jen papír, který není nikým podepsaný a není možné zpětně dohledat jestli nedošlo k chybě, protože to má pouze cenu bezceného papíru. Když to přepisujete z podepsaného a archivovaného originálu tak je to přece něco jiného. Samozřejmě další náklady na papír , tiskárny , tonery a čas. A proč to všechno ? Protože je pan podnikatel líný přemýšlet , že věci nejsou tak jednoduché jak se na první pohled zdají. A nebo neschopnost a neznalost. A pak ať se vyse.. na podnikání a jde na pracák. Ne? To je přece ten obvyklý argument. Bez nás by to nešlo, na nás stojí ekonomika tohoto státu a bez nás se to všechno položí. Už mě ty neustálé nářky podnikatelů a výmluvy téměř na všechno , unavují. A ono by to "šlo" tak to povolme , ale s tím, že za tuto formu si pan podnikatel připlatí. Za takovýto zápis tak 10 000,- Kč. A to by jste pak viděli ten frmol.
    - Bývalý správce jedné malé podnikové databáze.

  • 26. 1. 2018 13:47

    Pavel (neregistrovaný)

    To jako úředník nemůže to pdfko vytisknout, opatřit razítkem a podpisem, že to je výtisk toho, co dostal, a dále s tím pracovat jako s papírovým podáním? Když už ten podpis potřebuje k tomu, aby to dokázal přečíst...

    Když jsem poslal přiznání v jejich datovém formátu s chybou, tak mě úředník prosil, abych jim to opravené přiznání poslal na papíře, že oni si ta elektronická stejně napřed vytisknou a pak přepisují. Tak o jakých validačních rutinách tu blábolíte? A proč jde vytiknout a přepsat přiznání v XML a ne v PDF? Jen a jen proto, že ouřada prostě musí s daňovým poplatníkem zametat jak s kusem hadru, žádný jiný důvod to nemá.

  • 7. 2. 2018 15:23

    eee (neregistrovaný)

    Nemáte pravdu.

    PDF není náhrada za datový formát, ale za papír a takto s ním má být nakládáno. Tedy odpadají vaše námitky na validaci, databázi a tak dále. Je proto i jedno, jak ten pdf vzniknul.

    Nemáte pravdu, že není důvod to dělat. Důvod je, že to klienti, kteří ten úřad financují, vyžadují a šetří jim to čas. Nemusí nikam chodit a stát ve frontě.

    Není nutno takový pdf tisknout a pokud si ho úředník vytiskne pro své pohodlí, může ho potom zahodit. Ten pdf bude stále k dispozici pro validaci.

    Náklady by tím neměli nijak výrazně vzrůst, práce úředníka bude zhruba stejná. A i kdyby ano, stat chce po lidech take spoustu opatreni a nestara se o jejich naklady.

  • 29. 1. 2018 13:00

    mirek (neregistrovaný)

    Pravda je, jako v mnoha jiných případech někde uprostřed. Jestli v minulosti někdo něco přepisoval na finančáku, tak to se už dávno neděje. To, že se úřednící chovají k těm, co je platí asi tak, jako k odpadu, je ještě pořád bohužel pravda ve vícero případech, než je těch případů, kdy se úředník alespoň slušně omluví za to, že to lépe neumí, že ho to nikdo nenaučil nebo špatně naučil, nebo vysvětlil, že to prostě jinak nejde protože... Moje bývalá poslední osobní skutečnost je taková, že jsem musel dva krát na finančák (poprvé tam nebyla patřičná vedoucí), podruhé jsem se tedy musel přizpůsobit časově já a musel jsem, protože chybu udělal nějaký programátor a ani jedna ze tří celorepublikových metodistek ani nechápala a nechtěla přijmout email se scanem dotčeného dokumentu, který i když ten byl správně vyplněný, tak chybou programátora nedošlo ke správnému automatickému zařazení všeho do správných kolonek tam, kde mělo být zařazeno a jelikož na obrazovce příslušného pracovníka finanční zprávy to v té dotčené kolonce nevyskočilo, vyhrožoval mi finančák pokutou 50.000,- Kč a to opakovaně. Pracovníci finančního úřadu nevidí xml texty, ale již automaticky přepracované výstupy a to je ta jedna půlka pravdy od bývalého IT zaměstance v diskusi. Druhá je ta, že by mi mou škodu cca 9.000,- Kč (dva neodpracované dny, které jsem musel věnovat tomuto problému, abych neskončil u soudu, protože když jsem to všechno správně vyplnil, nešlo to prostě opravit a 2x cestovné tam a zpět) měli uhradit nerozdílnou mírou ty tři metodistky, které když nevěděli co s tím dle jasného popisu v telefonickém rozhovoru, měli chtít automaticky email se scanem obrazovky a měli se mi omluvit za to, že musím ztrácet čas, peníze a nervy za chybu velice dobře placeného programátora, který nepovažuje za důležité za desítky milionů korun z peněz daňových plátců, které firma obdržela za dotyčný program, zkontrolovat, že jeho (jejich) práce je odvedená perfektně a bez chyb. Daňový poplatník prakticky za jakoukoli malou chybu zaplatí. Úředníci a mnohamilionové a miliardové firmy, které nám daňovým poplatníkům svou lajdáckou prací komplikují život a škodí nám finančně i duševně by měli konečně nahrazovat ztráty jimi způsobené a pak by to mohlo někdy u nás vypadat tak, jak bychom chtěli. Na druhou stranu, pravda je zase taková, že pokud někdo chce podnikat, má dodržovat zákony a ne nás všechny zase obírat o peníze tím, že se donekonečna soudí, anebo ať se nechá zaměstnat. Zaměstnavatel by ho vyhodil, pokud by mu např. místo do hranatých krabic balil výrobky do kuliček, kterých se vejde všude x-krát méně a měl by na to právo. Takže proč přispíváme všichni na soudní mašinerii kvůli někomu, kdo nechce dodržovat pravidla? PS: měl jsem kontrolu z finančního úřadu, při které tři dny kontrolovali to, co já bych musel mít hotové za den (chtěli něco najít) a nedoplácel jsem ani korunu, jelikož nekradu a dodržuji zákony naší krásné České země.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).