Pátráte-li po důvodech, tak vězte, že jsou ryze "počítačové-databázové" a mají jako další atributy náklady finanční a validační z hlediska správného zápisu do jejich databází. Pokud to dělá fyzická osoba pracovníka finančního úřadu, tak je kontrola zápisu, zajištěna přímo zapisujícím úředníkem. Pokud to uděláte pomocí nějakého počítačového programu, který není validován pro správnost zápisu do databáze, tak jste v pr..li. Protože nikdy nebudete vědět jestli se to zapsalo správně a kam. Hledat potom postrácená data v databázi a jejich odmazávání a opravy je už úplně práce pro vraha. Jestliže má daňová správa vytvořený on-line systém pro získávání dat, jejich validaci a správný zápis do databáze, tak není sebemenší důvod vytvářet další alternativy z jiných formátů. Ne že by to nešlo, ale kdo to zaplatí? Jde o pěkné miliony. Kdo do toho někdy dělal tak ví o čem mluvím. Navíc formát PDF je velmi široký pojem. Můžete to napsat rukou na papír a oskenovat s výstupem do formátu PDF jako obrázek. Múžete vyplnit jako nějakou formu v office - word-excel a následně exportovat do formátu PDF. Můžete vytvořit speciální formulář v Adobe Acrobat a ten následně vyplnit a poslat ..... atd. Ale podstatné je, že není sebemenší důvod povolovat další a další expedimenty a dělat v tom bordel. Systém je vytvořen funguje to docela pěkně a není sebemenší důvod zavádět další alternativy. A kdo nevládne PC, ať to napíše po staru na papír a dodá to tak jak dříve. Nevím co je na tom složitého. A co se týče odeslání souboru PDF elektronicky s tím ať si to úředník přepíše do datbáze ? Je to jen další práce na víc. Minimálě si to musíte vytisknout na papír, který ovšem v té chvíli ztrácí vidimační hodnotu. Je to jen papír, který není nikým podepsaný a není možné zpětně dohledat jestli nedošlo k chybě, protože to má pouze cenu bezceného papíru. Když to přepisujete z podepsaného a archivovaného originálu tak je to přece něco jiného. Samozřejmě další náklady na papír , tiskárny , tonery a čas. A proč to všechno ? Protože je pan podnikatel líný přemýšlet , že věci nejsou tak jednoduché jak se na první pohled zdají. A nebo neschopnost a neznalost. A pak ať se vyse.. na podnikání a jde na pracák. Ne? To je přece ten obvyklý argument. Bez nás by to nešlo, na nás stojí ekonomika tohoto státu a bez nás se to všechno položí. Už mě ty neustálé nářky podnikatelů a výmluvy téměř na všechno , unavují. A ono by to "šlo" tak to povolme , ale s tím, že za tuto formu si pan podnikatel připlatí. Za takovýto zápis tak 10 000,- Kč. A to by jste pak viděli ten frmol.
- Bývalý správce jedné malé podnikové databáze.
To jako úředník nemůže to pdfko vytisknout, opatřit razítkem a podpisem, že to je výtisk toho, co dostal, a dále s tím pracovat jako s papírovým podáním? Když už ten podpis potřebuje k tomu, aby to dokázal přečíst...
Když jsem poslal přiznání v jejich datovém formátu s chybou, tak mě úředník prosil, abych jim to opravené přiznání poslal na papíře, že oni si ta elektronická stejně napřed vytisknou a pak přepisují. Tak o jakých validačních rutinách tu blábolíte? A proč jde vytiknout a přepsat přiznání v XML a ne v PDF? Jen a jen proto, že ouřada prostě musí s daňovým poplatníkem zametat jak s kusem hadru, žádný jiný důvod to nemá.
Nemáte pravdu.
PDF není náhrada za datový formát, ale za papír a takto s ním má být nakládáno. Tedy odpadají vaše námitky na validaci, databázi a tak dále. Je proto i jedno, jak ten pdf vzniknul.
Nemáte pravdu, že není důvod to dělat. Důvod je, že to klienti, kteří ten úřad financují, vyžadují a šetří jim to čas. Nemusí nikam chodit a stát ve frontě.
Není nutno takový pdf tisknout a pokud si ho úředník vytiskne pro své pohodlí, může ho potom zahodit. Ten pdf bude stále k dispozici pro validaci.
Náklady by tím neměli nijak výrazně vzrůst, práce úředníka bude zhruba stejná. A i kdyby ano, stat chce po lidech take spoustu opatreni a nestara se o jejich naklady.