Nájemné v pražské ulici Na Příkopě je nejdražší ve střední a východní Evropě

23. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Provozovat obchod v Praze v ulici Na Příkopě se stává luxusem. Nájemné se zde během druhého kvartálu roku 2008 vyšplhalo na 1 800 €/m2 za rok a tím dosáhlo nejvyšší úrovně ze všech měst střední a východní Evropy (vyjma Ruska). Za Prahou se umístila ulice Vaci v Budapešti, následuje Bulevardul Magnetu v Bukurešti a varšavská Nowy Swiat. Celkově se pražská high street umístila na 15. místě v žebříčku nejatraktivnějších a nejdražších maloobchodních lokalit Evropy. Vyplývá to z průzkumu společnosti Jones Lang LaSalle.

Moskva se může chlubit třemi nejdražšími evropskými lokalitami z pěti. Konkrétně se jedná o ulice Stoleshnikov, Petrovka a Tverskaya. Champs Elysees v Paříži zůstává, podle výše nájemného, i nadále nejdražší high street v Evropě. Nejatraktivnější evropské high street prokazují relativně dobré výsledky za uplynulý rok a v několika případech, navzdory neklidu na finančních trzích a nátlakům na spotřebitelské výdaje, dokonce prosperují. Očekáváme, že úroveň nájemného za nejkvalitnější prostory (tzv. prime rent) zůstane stabilní napříč regionem, říká James Dolphin, vedoucí maloobchodního oddělení pro Evropu společnosti Jones Lang LaSalle.

V Moskvě se díky silné poptávce stále bohatšího obyvatelstva, nedostatku volných prostor a nízké úrovni transparentnosti, očekává, že nájemné nadále poroste. Nejvyšší růst nájemného zaznamenala města Řecka a Turecka. Ulice Tsimiski ve městě Thessaloniki, Ermou v Athénách a Bagdat & Istiklal v Istanbulu zaznamenaly roční nárůst o více jak 25% (v Turecku při inflaci 10%). Tento trend je hlavně způsoben omezenou nabídkou a silnou poptávkou po jednotkách, kterou převážně vytváří mezinárodní značky. Praha se objevila v žebříčku nejrazantnějšího růstu nájemného za nejkvalitnější prostory v meziročním srovnání ve druhém kvartále 2008. Skončila na čtvrtém místě. Roční růst Prahy činil 30.4 % (inflace byla 6.7%).

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).